jest to wykaz 71 dworców które mają być wyremontowane do 2012 roku. Wśród nich jest i Nasz inowrocławski.
Czy w związku z ewentualnym remontem/przebudową, jako Stowarzyszenie włączycie się w akcje konsultacji projektu ?
Chodzi o to, że Dworzec jak i Perony itd nie są wpisane do Rejestru Zabytków ... jednym słowem mogą zrobić wszystko.
W Polsce są przypadki, że albo pięknie odrestaurowują jak np Malbork czy Lublin, albo brutalnie ocieplają styropianem itd. np Elbląg
Boje się też o los wiat peronowych ... nie są odbudowywane zabytkowe ...
przykład z Poznania, gdzie zniknęła dość starawa wiata, na rzecz tych brzydkich szklano-metalowych + betonowe perony rodem z Rozporządzenia dot. robienia wszystko na jednej krój ... nie podam odnośnika, bo nie znam, wiem jednak że jest takie coś, przez co perony w Polsce są zawsze takie samie.
Druga sprawa, nie wiadomo czy będzie to już w 2011 czy dopiero w 2012
jednak czy istnieje możliwość zorganizowania Naszego wewnętrznego wypadu w celu "dokumentacji" fotograficznej etc każdego możliwego elementu.
Np. znikną z pewnością przedwojenne puszki AEG na peronach.
Pozdrawiam
EDIT by ADMIN 5-02-2013:
Pierwotnym założeniem tego wątku była dyskusja nt. remontu budynku dworca.
Tymczasem na forum dotąd nie było tematu związanego z jego historią, w którym można by zamieszczać archiwalia związane z tym obiektem.
Stąd też dziś temat stał się wspólnym dla tych zagadnień.
Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 10270 Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Nie 26 Gru, 2010 23:19
Luter wszystko jest możliwe
Wiaty peronowe - masz na myśli wyjścia? Aktualnie już są współczesne szmiry... Oryginalne żeliwne montowane na nity poszły w... zapomnienie...
Ogólnie rzecz biorąc w Polsce robi się wszystko - niezależnie od kogokolwiek... Ot przysłowiowa "wolna amerykanka".
To czy to 2011 czy 2012 - koniec świat obejmie też i dworce, więc wiesz... data nie gra roli
Puszki AEG - a co powiesz na kratki ściekowe z wyremontowanej "królówki"? Poszły w długą... w mieście, w którym są instytucje pokroju konserwatora zabytków czy innego muzeum...
Nikogo, poza osobami naszego pokroju takie fanty nie interesują, tak więc zachęcam również do ich "ocalenia...", tak by móc wnukom (nie wiem jak to się ma do daty wcześniejszego końca Świata ), pokazać choćby na zdjęciu.
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 01:01 Dworzec Kolejowy w Inowrocławiu
"ak informuje Dyrektor Rejonu Dworców Kolejowych w Gdańsku pan Andrzej Neumann, przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla inowrocławskiego dworca został już rozstrzygnięty. Natomiast 30 czerwca br., podpisana została umowa z Biurem Projektowym Clothos SP. z o.o. z Warszawy na wykonanie projektu.
Remont obejmować będzie m.in. dach i elewacje, jak i wymianę instalacji wewnętrznych i zewnętrznych. Poprzez zainstalowanie nowego systemu monitoringu wizyjnego wzrośnie też bezpieczeństwo.
- Budynek dworca zyska również iluminację elewacji zewnętrznej wraz z oświetleniem. Obiekt zostanie też przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ułatwienia te
obejmą w szczególności kasy biletowe oraz pomieszczenia WC. Ponadto powstanie
osobne pomieszczenie dla opiekuna z dzieckiem - informuje Magdalena Łośko, dyrektor biura poselskiego.
Zmieni się także otoczenie wokół budynku. Przebudowane zostaną chodniki i podjazdy. Remont ma objąć również plac przed dworcem, gdzie pojawi się nowa nawierzchnia wraz z odwodnieniem. Dodatkowo na nowo zorganizowane zostaną miejsca postoju dla samochodów osobowych."
Tyle co za portalami.
Można do nich napisać ... jak im idzie i co wymodzą z tego. Nie liczyłbym na zmianę frontu, czy przebudowę "boków" na pierwotne "duże okna", do tego cisza odnośnie peronów.
Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 10270 Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 21:48
Trudno, żeby ktoś komuś remontował to, co do niego nie należy - jest to logiczne.
Odrębną kwestią jest to, że na tą okazję działania powinny być zintegrowane i podjęte kroki, by wspólnymi siłami zrealizować projekt w zakresach odpowiednich dla własności.
Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 10270 Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Wto 19 Lut, 2013 16:24
Nie jest tak źle i dzisiaj
Biorąc pod uwagę wiele większych miast w Polsce, które miały równie piękne o ile nie piękniejsze gmachy dworców kolejowych, nasz Inowrocław ma się całkiem nieźle, bo... go ma.
Inni rozebrali i ślad po nich nie pozostał.
Nie mam teraz po ręką (klawiatura przeszkadza ), ale mam gdzieś schomikowany widok dworca kolejowego w Poznaniu i z tego co pamiętam, na pierwszy rzut oka był łudząco podobny do inowrocławskiego
Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 10270 Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Śro 15 Maj, 2013 14:07 dworzec kolejowy w inowrocławiu Bahnhof Hohensalza
drFaustus napisał/a:
(...)Nie mam teraz po ręką (klawiatura przeszkadza ), ale mam gdzieś schomikowany widok dworca kolejowego w Poznaniu i z tego co pamiętam, na pierwszy rzut oka był łudząco podobny do inowrocławskiego
Jeśli chodzi o podziemne przejścia to kilka tygodni temu zniknęły drzwi do schronu te zabytkowe oczywiście w tajemniczy sposób i zastąpione je marketowymi.dziwię się bo złom nie w cenie.
Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 10270 Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Sob 27 Lut, 2016 16:52 Dworzec Kolejowy w Inowrocławiu
Smutna wiadomość, ale... niestety pieniądz i chęć czy raczej żądza zysku bierze górę nad sentymentem...
Prawe czy lewe?
W nawiązaniu do tego przypadku o którym piszesz, mamy na forum taki wątek: ->Spieszmy się... oglądać, zanim rozgrabią...
Spacerując po dworcu dziwi mnie fakt że firma jeszcze się nie poddała ale już na pewno jestem szczęśliwy jak wykonuje prace.Zainteresowała mnie kolorystyka zamówionych cegieł i innych elementów bo może mój wzrok już niedomaga ale zdecydowanie odbiegają kolorem co może stanowić atrakcję bo podobno mozaika jest teraz w modzie ,ale super sprawą jest murowanie cegieł od góry w brakujących miejscach. Polega to na tym że wstawiamy cegłę pierwszą od góry i ją podpieramy (niekoniecznie równo)aż do momentu kiedy dochodzimy do oryginału czyli cegły ostatniej na dole otworu murowanej przez pierwotnych budowlańców i tutaj napotykamy na mały problem bo ta ostatnia cegła nie wchodzi więc bierzemy szlifierkę i tniemy z 6 na np. 3 cm(oczywiście na grubości nie długości) żeby jakoś weszło i żeby przyszłe pokolenia wiedziały jak murować można i żeby cegłom obok było łyso że one są grube a my chude. To recepta jak prostego budynku można robić krzywy. Efekty można podziwiać od strony peronu trzeciego na odcinku bez zadaszenia.
Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 10270 Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Nie 10 Kwi, 2016 17:30 dworzec kolejowy inowrocław
Państwo w państwie... Partactwo prym wiedzie, pieniądz się przelewa i jest ruch w interesie.
Interesie swoim, a nie publicznym, niestety
Zajrzę wkrótce na dworzec to obejrzę...
W przejściach byłeś, ciekawe jakie tam wizje wzięły górę?
Jeśli chodzi o przejścia to nadal nie można przedostać się na odcinku pod dworcem ale zapach dzieciństwa pozostał . Tam się dopiero oddycha nie trzeba jechać do uzdrowiska. Troszeczkę zboczyłem z tematu bo znalazłem fajną ciekawostkę dotyczącą peronu drugiego a mianowicie wiat stojących na nim. Gdy spojrzymy w górę na elementy nitowane okazuje się że zostały one skrócone o około jeden metr najprawdopodobniej palnikiem, pytanie czy dlatego że korygowany był ten tor ale w jakim celu bo jeśli chodzi o elektryfikację to pewnie by skracane były wszystkie a nie tylko na jednym peronie bo tak właśnie jest. Może był inny cel tej przeróbki któż to wie. Jest tam też inna ciekawostka jest tam ślad po pocisku lub odłamku na jednym z filarów a przynajmniej tak wygląda.
Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 10270 Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Śro 11 Maj, 2016 19:19 Dworzec Kolejowy w Inowrocławiu
Wienik-Sokole Oko Ciekawostka niezła i przyznam, że nigdy na to nie zwróciłem uwagi
Koniecznym sie wydaje zilustrowanie zagadnienia materiałem foto, ukazującym stan współczesny...
Jako, że takowego nie posiadam, wstawię coś z archiwum:
Komunikat:
Materiał widoczny wyłącznie dla zalogowanych użytkówników forum --- The material visible to registered users only forum ---
Pojawiły się szklane drzwi po prawe stronie i wydaje się że szerokość peronu na historycznym zdjęciu jest szersza między filarem a torem trzeba w powiększeniu zrobić pomiary wg odnośników
Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 10270 Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Wto 17 Maj, 2016 12:17 Dworzec Kolejowy w Inowrocławiu
Jeszcze taki fajny materiał mam w zbiorach:
Komunikat:
Materiał widoczny wyłącznie dla zalogowanych użytkówników forum --- The material visible to registered users only forum ---
Tylko czy jest na tyle czytelny, żeby wniósł coś do tematu
Widać na nim, że wiaty są oryginalnie usytuowane, (wiata peronu drugiego jest bliżej (przylega do narożnika) niż ta na trzecim, a samo torowisko w stosunku do peronu trzeciego w bliższej odległości od bryły budynku.
Warto jeszcze przyjrzeć się samej "ściętej" wiacie - czy nie jest ona krótsza (na długości) niż kiedyś? Być może to złudzenie na zdjęciach, ale i sam plan wskazuje pierwotną długość...
Stan obecny szerokości peronu licząc od filaru ostatniego to ok 2,4m do krawędzi ale mi też się wydaje że brakuje ostatniego filaru. A foto z perspektywy pierwszego peronu super przyda sie jeszcze przy porównaniu łuków nad wyjściem na peron drugi które pozostawiła ostatnia firma remontowo warzywna. Czyli nie bylo tak żle z iloscią ujęć dworca ,może jakiś wujek zrobił fotkę choć aparatów bylo mało
Po wizji lokalnej na dworcu stan filarów na peronie drugim to osiem sztuk. Przyglądając się spustowi rynny widocznemu na filarze drugim można założyć z dużym prawdopodobieństwem że to oryginał ponieważ posiada zupełnie inne wyoblenie wpustowe niż mi znane a co za tym idzie długość zadaszenia idąc tym tropem też ponieważ spust znajduje się przy drugim filarze wtedy i obecnie. Jeśli chodzi o łuki przy tych wielkich czterech oknach ciągnących się od parteru po pierwsze piętro zostały wykonane poprawnie ,natomiast wstawione okna już nie. Jeden budynek a tyle zagadek i pytań np. to że nie widzę na pierwszych zdjęciach wejść ani wyjść do tuneli pod peronami i kiedy zmieniono układ wjazdu na dworzec z wiaduktu. A z pozytywnych rzeczy to ładne były te schodki przed wejściem głównym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach