FORUM OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA Strona Główna FORUM OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA
ROK ZAŁ. 2006

www.stowarzyszeniebastion.com

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat

Tagi tematu: dworzec, inowroclawiu, kolejowy

Dworzec Kolejowy w Inowrocławiu
Autor Wiadomość
Luter 
komendant drużyny



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 535
Wysłany: Sob 25 Gru, 2010 17:59   Dworzec Kolejowy w Inowrocławiu

Witam,



podam na ino-online źródło :



http://www.mi.gov.pl/file...u2010161210.pdf



jest to wykaz 71 dworców które mają być wyremontowane do 2012 roku. Wśœród nich jest i Nasz inowrocławski.





Czy w związku z ewentualnym remontem/przebudową, jako Stowarzyszenie włączycie się w akcje konsultacji projektu ?

Chodzi o to, że Dworzec jak i Perony itd nie są wpisane do Rejestru Zabytków ... jednym słowem mogą zrobić wszystko.

W Polsce są przypadki, że albo pięknie odrestaurowują jak np Malbork czy Lublin, albo brutalnie ocieplają styropianem itd. np Elbląg

Boje się też o los wiat peronowych ... nie są odbudowywane zabytkowe ...

przykład z Poznania, gdzie zniknęła dośœć starawa wiata, na rzecz tych brzydkich szklano-metalowych + betonowe perony rodem z Rozporządzenia dot. robienia wszystko na jednej krój ... nie podam odnośœnika, bo nie znam, wiem jednak że jest takie cośœ, przez co perony w Polsce są zawsze takie samie.





Druga sprawa, nie wiadomo czy będzie to już w 2011 czy dopiero w 2012

jednak czy istnieje możliwośœć zorganizowania Naszego wewnętrznego wypadu w celu "dokumentacji" fotograficznej etc każdego możliwego elementu.

Np. znikną z pewnośœcią przedwojenne puszki AEG na peronach.





Pozdrawiam



EDIT by ADMIN 5-02-2013:

Pierwotnym założeniem tego wątku była dyskusja nt. remontu budynku dworca.

Tymczasem na forum dotąd nie było tematu związanego z jego historią, w którym można by zamieszczać archiwalia związane z tym obiektem.

Stąd też dziśœ temat stał się wspólnym dla tych zagadnień.
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Nie 26 Gru, 2010 23:19   

Luter wszystko jest możliwe :)

Wiaty peronowe - masz na myśœli wyjśœcia? Aktualnie już są współczesne szmiry... Oryginalne żeliwne montowane na nity poszły w... zapomnienie...

Ogólnie rzecz biorąc w Polsce robi się wszystko - niezależnie od kogokolwiek... Ot przysłowiowa "wolna amerykanka".

To czy to 2011 czy 2012 - koniec śœwiat obejmie też i dworce, więc wiesz... data nie gra roli Mr. Green

Puszki AEG - a co powiesz na kratki śœciekowe z wyremontowanej "królówki"? Poszły w długą... w mieśœcie, w którym są instytucje pokroju konserwatora zabytków czy innego muzeum...

Nikogo, poza osobami naszego pokroju takie fanty nie interesują, tak więc zachęcam również do ich "ocalenia...", tak by móc wnukom (nie wiem jak to się ma do daty wcześœniejszego końca ŒŚwiata :) ), pokazać choćby na zdjęciu.
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012 15:25   

Minął rok z kilkoma dniami...

Luter, jakieśœ nowe wieśœci w temacie? :roll:



(Może przy tej okazji warto byłoby w tym miejscu zebrać jak najwięcej fotek dworca, zarówno archiwalnych jak i współczesnych ujęć :wink: )
 
 
paskud
szeregowy


Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 31
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 00:52   dworzec pkp w inowrocławiu

wyremontuja schron przy okazjii?
 
 
Luter 
komendant drużyny



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 535
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 01:01   Dworzec Kolejowy w Inowrocławiu

"ak informuje Dyrektor Rejonu Dworców Kolejowych w Gdańsku pan Andrzej Neumann, przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla inowrocławskiego dworca został już rozstrzygnięty. Natomiast 30 czerwca br., podpisana została umowa z Biurem Projektowym Clothos SP. z o.o. z Warszawy na wykonanie projektu.



Remont obejmować będzie m.in. dach i elewacje, jak i wymianę instalacji wewnętrznych i zewnętrznych. Poprzez zainstalowanie nowego systemu monitoringu wizyjnego wzrośœnie też bezpieczeństwo.



- Budynek dworca zyska również iluminację elewacji zewnętrznej wraz z ośœwietleniem. Obiekt zostanie też przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ułatwienia te

obejmą w szczególnośœci kasy biletowe oraz pomieszczenia WC. Ponadto powstanie

osobne pomieszczenie dla opiekuna z dzieckiem - informuje Magdalena Łośœko, dyrektor biura poselskiego.



Zmieni się także otoczenie wokół budynku. Przebudowane zostaną chodniki i podjazdy. Remont ma objąć również plac przed dworcem, gdzie pojawi się nowa nawierzchnia wraz z odwodnieniem. Dodatkowo na nowo zorganizowane zostaną miejsca postoju dla samochodów osobowych."



Tyle co za portalami.



Można do nich napisać ... jak im idzie i co wymodzą z tego. Nie liczyłbym na zmianę frontu, czy przebudowę "boków" na pierwotne "duże okna", do tego cisza odnośœnie peronów.





Dla masochistów: http://www.dworcekolejowe...zetarg_edit/585



EDIT: Teraz doczytałem Peronów nie robią ... natomiast przejśœcie podziemne robione będzie jedynie pod samym budynkiem dworca ... jaja jaja :D
 
 
mucha1992
starszy drużynowy



Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 201
Skąd: Hannover
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 16:26   Dworzec Kolejowy w Inowrocławiu PKP bahnhof hohensalza

Perony i przejśœcia nie należą do PKP tylko do PLK. Dlatego nie będą remontowane... :/
 
 
 
Luter 
komendant drużyny



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 535
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 21:23   Dworzec Kolejowy w Inowrocławiu PKP bahnhof hohensalza

No właśœnie z tego dokumentu wynika, że wyremontują przejśœcie pomiędzy wejśœciami przy peronach przy budynkowych, jakie to tam 1 i 3 ?

Swoją drogą faktycznie dziwne, zostawią 2 kawałki przejśœcia nie wyremonetowane.
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 21:48   

Trudno, żeby ktośœ komuśœ remontował to, co do niego nie należy - jest to logiczne.

Odrębną kwestią jest to, że na tą okazję działania powinny być zintegrowane i podjęte kroki, by wspólnymi siłami zrealizować projekt w zakresach odpowiednich dla własnośœci.

No cóż... realia są brutalne... :cry:
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Wto 05 Lut, 2013 16:14   Dworzec Kolejowy w Inowrocławiu PKP bahnhof hohensalza

Jeśœli dobrze widzę do tej pory na forum nie ma zdjęć budynku z przeszłośœci :roll:

Hmm... Zatem żeby nie mieszać w dziale ino na starej widokówce, to co związane z Dworcem Kolejowym będziemy tutaj kontynuować :wink:

Przyczynkiem stała się rozmowa, sprzed jakiegośœ czasu, w stylu "czy cośœ mamy z dworcem...".

Dostępnych - znanych - wizerunków jest wiele.

Tymczasem w przepastnej szafie dziadka Leona czekała na ujrzenie śœwiatła dziennego taka - myśœlę, że "smaczna" - fotografia:

Komunikat:
Materiał widoczny wyłącznie dla zalogowanych użytkówników forum
--- The material visible to registered users only forum ---

 
 
Berry 
pomocnik komendanta drużyny



Dołączyła: 09 Gru 2009
Posty: 379
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Sob 16 Lut, 2013 19:20   

'...stoi na stacji lokomotywa, ciężka ogromna i pot z niej spływa...' :)
 
 
Berry 
pomocnik komendanta drużyny



Dołączyła: 09 Gru 2009
Posty: 379
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013 23:03   

6-latek miał piękną żółtą cegłę i prezentował się jak na INO w rozkwicie... dumnie.
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Wto 19 Lut, 2013 16:24   

Nie jest tak źle i dzisiaj :wink:

Biorąc pod uwagę wiele większych miast w Polsce, które miały równie piękne o ile nie piękniejsze gmachy dworców kolejowych, nasz Inowrocław ma się całkiem nieźle, bo... go ma.

Inni rozebrali i śœlad po nich nie pozostał.

Nie mam teraz po ręką (klawiatura przeszkadza Mr. Green ), ale mam gdzieśœ schomikowany widok dworca kolejowego w Poznaniu i z tego co pamiętam, na pierwszy rzut oka był łudząco podobny do inowrocławskiego :roll:
 
 
Berry 
pomocnik komendanta drużyny



Dołączyła: 09 Gru 2009
Posty: 379
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Nie 24 Mar, 2013 16:15   

Nie mogę się doczekać rewitalizacji.
 
 
kellso
kandydat


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2
Wysłany: Nie 12 Maj, 2013 21:55   

czy ma ktośœ jakieśœ informacje na temat naszego dworca? krótka historia, opis?
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Śro 15 Maj, 2013 14:07   dworzec kolejowy w inowrocławiu Bahnhof Hohensalza

drFaustus napisał/a:
(...)Nie mam teraz po ręką (klawiatura przeszkadza Mr. Green ), ale mam gdzieśœ schomikowany widok dworca kolejowego w Poznaniu i z tego co pamiętam, na pierwszy rzut oka był łudząco podobny do inowrocławskiego :roll:


Dokopałem się...



 
 
wieniek 
służba przygotowawcza


Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 27
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Sob 27 Lut, 2016 14:06   

Jeśli chodzi o podziemne przejścia to kilka tygodni temu zniknęły drzwi do schronu te zabytkowe oczywiście w tajemniczy sposób i zastąpione je marketowymi.dziwię się bo złom nie w cenie.
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Sob 27 Lut, 2016 16:52   Dworzec Kolejowy w Inowrocławiu

Smutna wiadomość, ale... niestety pieniądz i chęć czy raczej żądza zysku bierze górę nad sentymentem...
Prawe czy lewe?
W nawiązaniu do tego przypadku o którym piszesz, mamy na forum taki wątek: ->Spieszmy się... oglądać, zanim rozgrabią...
_________________
FORUM - OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA...
TURYSTYKA HISTORYCZNA
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Sob 27 Lut, 2016 16:54   Dworzec Kolejowy w Inowrocławiu

Smutna wiadomość, ale... niestety pieniądz i chęć czy raczej żądza zysku bierze górę nad sentymentem... Przykład -> drzwi na aukcji za 750zł

Zniknęły prawe czy lewe?
W nawiązaniu do tego przypadku o którym piszesz, mamy na forum taki wątek: ->Spieszmy się... oglądać, zanim rozgrabią...
_________________
FORUM - OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA...
TURYSTYKA HISTORYCZNA
 
 
wieniek 
służba przygotowawcza


Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 27
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Czw 31 Mar, 2016 20:05   

Spacerując po dworcu dziwi mnie fakt że firma jeszcze się nie poddała ale już na pewno jestem szczęśliwy jak wykonuje prace.Zainteresowała mnie kolorystyka zamówionych cegieł i innych elementów bo może mój wzrok już niedomaga ale zdecydowanie odbiegają kolorem co może stanowić atrakcję bo podobno mozaika jest teraz w modzie ,ale super sprawą jest murowanie cegieł od góry w brakujących miejscach. Polega to na tym że wstawiamy cegłę pierwszą od góry i ją podpieramy (niekoniecznie równo)aż do momentu kiedy dochodzimy do oryginału czyli cegły ostatniej na dole otworu murowanej przez pierwotnych budowlańców i tutaj napotykamy na mały problem bo ta ostatnia cegła nie wchodzi więc bierzemy szlifierkę i tniemy z 6 na np. 3 cm(oczywiście na grubości nie długości) żeby jakoś weszło i żeby przyszłe pokolenia wiedziały jak murować można i żeby cegłom obok było łyso że one są grube a my chude. To recepta jak prostego budynku można robić krzywy. Efekty można podziwiać od strony peronu trzeciego na odcinku bez zadaszenia.
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Nie 10 Kwi, 2016 17:30   dworzec kolejowy inowrocław

Państwo w państwie... Partactwo prym wiedzie, pieniądz się przelewa i jest ruch w interesie.
Interesie swoim, a nie publicznym, niestety :cry:
Zajrzę wkrótce na dworzec to obejrzę...
W przejściach byłeś, ciekawe jakie tam wizje wzięły górę?
_________________
FORUM - OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA...
TURYSTYKA HISTORYCZNA
 
 
wieniek 
służba przygotowawcza


Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 27
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Śro 11 Maj, 2016 18:34   

Jeśli chodzi o przejścia to nadal nie można przedostać się na odcinku pod dworcem ale zapach dzieciństwa pozostał . Tam się dopiero oddycha nie trzeba jechać do uzdrowiska. Troszeczkę zboczyłem z tematu bo znalazłem fajną ciekawostkę dotyczącą peronu drugiego a mianowicie wiat stojących na nim. Gdy spojrzymy w górę na elementy nitowane okazuje się że zostały one skrócone o około jeden metr najprawdopodobniej palnikiem, pytanie czy dlatego że korygowany był ten tor ale w jakim celu bo jeśli chodzi o elektryfikację to pewnie by skracane były wszystkie a nie tylko na jednym peronie bo tak właśnie jest. Może był inny cel tej przeróbki któż to wie. Jest tam też inna ciekawostka jest tam ślad po pocisku lub odłamku na jednym z filarów a przynajmniej tak wygląda.
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Śro 11 Maj, 2016 19:19   Dworzec Kolejowy w Inowrocławiu

Wienik-Sokole Oko :mrgreen: Ciekawostka niezła i przyznam, że nigdy na to nie zwróciłem uwagi :supz:
Koniecznym sie wydaje zilustrowanie zagadnienia materiałem foto, ukazującym stan współczesny... :roll:
Jako, że takowego nie posiadam, wstawię coś z archiwum:
Komunikat:
Materiał widoczny wyłącznie dla zalogowanych użytkówników forum
--- The material visible to registered users only forum ---


To ten peron?
_________________
FORUM - OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA...
TURYSTYKA HISTORYCZNA
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Śro 11 Maj, 2016 19:41   Dworzec Kolejowy w Inowrocławiu

Zawziąłem się i... znalazłem coś robionego przy innej dworcowej sesji, ale jest!
Faktycznie krótsze :br:
Zdobne zwieńczenie również się zmieniło...
Komunikat:
Materiał widoczny wyłącznie dla zalogowanych użytkówników forum
--- The material visible to registered users only forum ---


Jako powód i przyczynę obcinki stawiam elektryfikację ;)
_________________
FORUM - OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA...
TURYSTYKA HISTORYCZNA
 
 
wieniek 
służba przygotowawcza


Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 27
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Śro 11 Maj, 2016 20:14   

Pojawiły się szklane drzwi po prawe stronie i wydaje się że szerokość peronu na historycznym zdjęciu jest szersza między filarem a torem trzeba w powiększeniu zrobić pomiary wg odnośników
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Śro 11 Maj, 2016 21:37   Dworzec Kolejowy w Inowrocławiu

Dorzucę jeszcze archiwalne ujęcie z innego kąta, kiedy to daszki były jeszcze w całej pięknej okazałości:
Komunikat:
Materiał widoczny wyłącznie dla zalogowanych użytkówników forum
--- The material visible to registered users only forum ---


Stawiałbym wykonanie cięcia w latach 1966-67, kiedy to elektryfikowano tą linię kolejową.
_________________
FORUM - OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA...
TURYSTYKA HISTORYCZNA
 
 
Raisa 
komendant oddziału



Dołączyła: 17 Kwi 2008
Posty: 5038
Wysłany: Czw 12 Maj, 2016 09:35   

Rzeczywiście piękny archiwalny widok części dworca :supz: no i ten płotek jakże dobrze komponuje sie z widokiem. :supz:
_________________
http://www.stowarzyszeniebastion.com/
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Wto 17 Maj, 2016 12:17   Dworzec Kolejowy w Inowrocławiu

Jeszcze taki fajny materiał mam w zbiorach:
Komunikat:
Materiał widoczny wyłącznie dla zalogowanych użytkówników forum
--- The material visible to registered users only forum ---


Tylko czy jest na tyle czytelny, żeby wniósł coś do tematu :roll:
Widać na nim, że wiaty są oryginalnie usytuowane, (wiata peronu drugiego jest bliżej (przylega do narożnika) niż ta na trzecim, a samo torowisko w stosunku do peronu trzeciego w bliższej odległości od bryły budynku.
Warto jeszcze przyjrzeć się samej "ściętej" wiacie - czy nie jest ona krótsza (na długości) niż kiedyś? Być może to złudzenie na zdjęciach, ale i sam plan wskazuje pierwotną długość... :roll:
_________________
FORUM - OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA...
TURYSTYKA HISTORYCZNA
 
 
wieniek 
służba przygotowawcza


Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 27
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016 19:21   

Stan obecny szerokości peronu licząc od filaru ostatniego to ok 2,4m do krawędzi ale mi też się wydaje że brakuje ostatniego filaru. A foto z perspektywy pierwszego peronu super przyda sie jeszcze przy porównaniu łuków nad wyjściem na peron drugi które pozostawiła ostatnia firma remontowo warzywna. Czyli nie bylo tak żle z iloscią ujęć dworca ,może jakiś wujek zrobił fotkę choć aparatów bylo mało
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016 20:52   

Sa jeszcze foty wujka Reincharda, ale za malo lub nie z tej strony Bahnhof... ;)
_________________
FORUM - OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA...
TURYSTYKA HISTORYCZNA
 
 
wieniek 
służba przygotowawcza


Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 27
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016 20:59   

Po wizji lokalnej na dworcu stan filarów na peronie drugim to osiem sztuk. Przyglądając się spustowi rynny widocznemu na filarze drugim można założyć z dużym prawdopodobieństwem że to oryginał ponieważ posiada zupełnie inne wyoblenie wpustowe niż mi znane a co za tym idzie długość zadaszenia idąc tym tropem też ponieważ spust znajduje się przy drugim filarze wtedy i obecnie. Jeśli chodzi o łuki przy tych wielkich czterech oknach ciągnących się od parteru po pierwsze piętro zostały wykonane poprawnie ,natomiast wstawione okna już nie. Jeden budynek a tyle zagadek i pytań np. to że nie widzę na pierwszych zdjęciach wejść ani wyjść do tuneli pod peronami i kiedy zmieniono układ wjazdu na dworzec z wiaduktu. A z pozytywnych rzeczy to ładne były te schodki przed wejściem głównym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Kopiowanie wszelkich treści zawartych na forum bez zgody administracji i autorów tematów/postów zabronione!

Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy - są one własnością ich autorów.