FORUM OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA Strona Główna FORUM OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA
ROK ZAŁ. 2006

www.stowarzyszeniebastion.com

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat

Tagi tematu: quotfilmuquot, samolot

samolot z "filmu"
Autor Wiadomo¶ć
drFaustus 
komendant zgrupowania



Doł±czył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Sk±d: Piękny kraj!
Wysłany: Nie 19 Lis, 2006 03:33   samolot z "filmu"

W odpowiedzi na nurtuj±ce nas pytanie,co to za twór na niebie się znajduje :) (ciiiiiichoszaaaa...) :) Zacz±łem szukać..... To jeszcze nie to...ale podobne :)

Tak czy owak warto poznać :)



 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Doł±czył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Sk±d: Piękny kraj!
Wysłany: Nie 19 Lis, 2006 03:42   

 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Doł±czył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Sk±d: Piękny kraj!
Wysłany: Nie 19 Lis, 2006 03:54   

















i jeszcze ciekawy link:



http://www.jurek.com.pl/b...dzaj=sam&nr=025
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Doł±czył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Sk±d: Piękny kraj!
Wysłany: Nie 19 Lis, 2006 04:28   

I okazało się,że nie poasuje za bardzo kształt lotek na ogonie :(

Do tego jeszcze kwestia skrzydła-jest ono jakby "od góry" wkomponowane w kadłub...Szukałem dalej... i okazało się,że nie jest to tak jak s±dziłem Junkers,tylko.... I tu proszę o fanfary :) :



Dornier :) Albo typ 17

















Albo Dornier Do 217







na w/w zdjęciu proszę zwrócić uwagę na mocowanie karabinu w "szkle"-charakterystyczna "ramka"....







Absolutna rewelacja!Piękne skrzydła!

Dla wszystkich zainteresowanych podaję link do strony Ľródłowej,gdzie znajduje się cała gama cudów techniki tamtego okresu:



http://www.luchtoorlog.be/index_luft.htm





:) Aldek,mamy kolejne bingo :)
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Doł±czył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Sk±d: Piękny kraj!
Wysłany: Nie 19 Lis, 2006 04:38   

Poci±gnę temat dalej.Za stron±,któr± cytowałem kilka postów wyżej,a do której link przypominam:

http://www.jurek.com.pl/b...dzaj=sam&nr=007

Podaję krótk± charakterystykę poszczególnych samolotów z rodziny Dornier'a Do 17 i Do 217.



wersje i odmiany - Dornier Do 17 : samolot bombowy i rozpoznawczy.

Dornier Do 17V : prototypy (niektóre przeznaczone do służby cywilnej).

Dornier Do 17E-1 : samolot bombowy.

Dornier Do 17E-2 : samolot bombowy.

Dornier Do 17E-3 : samolot bombowy.

Dornier Do 17F-1 : samolot rozpoznawczy.

Dornier Do 17J-1 : samolot bombowy.

Dornier Do 17J-2 : samolot bombowy.

Dornier Do 17M-1 : samolot bombowy.

Dornier Do 17P-1 : samolot rozpoznawczy.

Dornier Do 17R : samolot bombowy.

Dornier Do 17L : samolot bombowy (naprowadzaj±cy).

Dornier Do 17U-0 : samolot bombowy (naprowadzaj±cy).

Dornier Do 17U-1 : samolot bombowy (naprowadzaj±cy).

Dornier Do 17Z-0 : samolot bombowy.

Dornier Do 17Z-1 : samolot bombowy.

Dornier Do 17Z-2 : samolot bombowy.

Dornier Do 17Z-3 : samolot rozpoznawczy.

Dornier Do 17Z-4 : samolot szkolny.

Dornier Do 17Z-5 : samolot bombowy (długodystansowy, do lotów nad morzem).

Dornier Do 17Z-6 : samolot my¶śliwski nocny dalekiego zasięgu.

Dornier Do 17Z-10 : nocny samolot my¶śliwski.



opis i dane techniczne

Dornier Do 17E-1.

[Nemecek Vaclav: Vojenska letadla (2). Mezi dvema svetovymi valkami. Praha 1990:]

Samolot jednopłatowy, rok budowy 1937, załoga 3, wymiary rozpięto¶ść 18,00 m, długo¶ść 16,25 m, powierzchnia no¶śna 55,00 m2, masa własna 4 500 kg, masa startowa 7 000 kg, napęd 2 silniki rzędowe BMW VI-7,3 o mocy 750 kM każdy, prędko¶ść maksymalna 357 km/h, zasięg 1 500 km, pułap 5 100, czas wznoszenia 5,5 min na wysoko¶ść 2 000 m, uzbrojenie 2 ruchome karabiny maszynowe, 750 kg bomb.



[...:]

Napęd: silniki rzędowe BMW VI 7,3 mocy 552 kW (750 KM). Metalowe skrzydła były od dołu, między dĽwigarami, pokryte płótnem. Uzbrojenie: komora bombowa w ¶środkowej cz궜ci kadłuba, przystosowana do poziomego zamocowania 500 kg bomb. Na grzbiecie kadłuba utworzono stanowisko strzeleckie z owiewk± ze szkła organicznego.



[Chant Chris: Samoloty II wojny ¶światowej. Warszawa 2000. s.106:]

Dornier Do 17E. Kraj produkcji Niemcy, typ (Do 17E-1) trzy- lub czteromiejscowy lekki bombowiec, napęd - dwa 9-cylindrowe silniki widlaste BMW VI 7,3 o mocy 559 kW (750 KM), osi±gi - prędko¶ść maksymalna 355 km/h, pułap praktyczny 5100 m, promień działania z maksymalnym obci±żeniem 500 km, masa własna 4500 kg, maksymalna masa startowa 7040 kg, wymiary - rozpięto¶ść skrzydeł 18,00 m, długo¶ść 16,25 m, wysoko¶ść 4,32 m, uzbrojenie - ruchomy karabin maszynowy 7,92 mm po prawej stronie kabiny, stanowisko dla jednego ruchomego karabinu maszynowego 7,92 mm w dolne cz궜ci dziobu, ruchomy karabin maszynowy 7,92 mm w tylnej cz궜ci kabiny, tylny ruchomy karabin maszynowy 7,92 mm, ładunek 750 kg bomb w komorze bombowej.



Dornier Do 17E-2.

[...:]

Nowocze¶śniejsze wyposażenie.



Dornier Do 17E-3.

[...:]

Nowocze¶śniejsze wyposażenie.



Dornier Do 17F-1.

[...:]

Napęd: silniki rzędowe BMW VI 7,3 mocy 552 kW (750 KM). Metalowe skrzydła były od dołu, między dĽwigarami, pokryte płótnem. Załoga 3 osoby. Rozpięto¶ść 18,0 m, długo¶ść 16,25 m, wysoko¶ść 4,32 m, powierzchnia no¶śna 55,0 m2. Masa maksymalna 7000 m. Prędko¶ść maksymalna 357 km/h wysoko¶ści 0 m, prędko¶ść przelotowa 265 km/h, prędko¶ść l±dowania 125 km/h, czas wznoszenia 2,6 min na wysoko¶ść 1000 m, pułap 6000 m, zasięg 715... ...2160 km. Samolot posiadał instalację dostosowan± do dodatkowego zbiornika paliwa w komorze bombowej oraz zestaw aparatów fotograficznych.



Dornier Do 17J-1.

[...:]

Napęd: silniki gwiazdowe BMW 132F.



Dornier Do 17J-2.

[:]

Napęd: silniki gwiazdowe BMW 132F.



Dornier Do 17M-1.

[...:]

Produkcja seryjna od końca 1937. Konstrukcja: Całkowicie metalowa, półskorupowa. Kadłub o przekroju trójk±tnym (wierzchołkiem w dół) z zaokr±glonymi bokami i rogami. Celownik bombardiera w podłodze z prawej strony pilota. Bombardier miał fotel składany, odsuwany do obsługi dolnego karabinu. Płat trójdzielny, dwudĽwigarowy, kryty blach±. Lotki i klapy szczelinowe. Usterzenie z podwójnymi płytami krańcowymi. Ster poziomy wyważony masowo, stery pionowe z wyważeniem masowym i aerodynamicznym. Załoga 3 osoby. Rozpięto¶ść 18,0 m, długo¶ść 16,1 m, wysoko¶ść 4,55 m, powierzchnia no¶śna 55,0 m2. Masa własna 5160 kg, masa maksymalna 8185 kg. Prędko¶ść maksymalna 410 km/h na wysoko¶ści 4000 m, prędko¶ść przelotowa 320 km/h, prędko¶ść l±dowania 125 km/h, czas wznoszenia 19 min na wysoko¶ść 5000 m, pułap 6700 m, zasięg 500... ...1360 km. Do chowania podwozia zastosowano napęd elektryczny, powiększono zbiorniki paliwa (1910 dm3) oraz wprowadzono odladzanie krawędzi natarcia skrzydeł. Standardowe uzbrojenie stanowiły trzy ruchome karabiny MG 15 kalibru 7,92 mm (w przednim oszkleniu kabiny, w grzbietowej kopułce i w podłodze kabiny). W komorze bombowej zamontowano zaczepy na 1000 kg bomb.



Dornier Do 17P-1.

[...:]

Oblot w czerwcu 1938 r. Napęd: silniki BMW 132 N mocy 636 kW (865 KM). Zbudowano 330 sztuk. Załoga 4 osoby. Rozpięto¶ść 18,0 m, długo¶ść 16,1 m, wysoko¶ść 4,55 m, powierzchnia no¶śna 55,0 m2. Masa maksymalna 7660 m. Prędko¶ść maksymalna 396 km/h na wysoko¶ści 4565 m, Prędko¶ść przelotowa 392 km/h, prędko¶ść l±dowania 125 km/h, pułap 6200 m, zasięg 455... ...1367 km.



Dornier Do 17R.

[...:]

4 samoloty. Na nich próbowano w 1938 r. napęd: silniki DB 600G i DB 601 A oraz nowe celowniki bombardierskie.



Dornier Do 17L.

[...:]

Dwa samoloty, z odpowiednim wyposażeniem radiowym, zbudowano na bazie Do 17 M.



Dornier Do 17U-0 i U-1.

[...:]

Ze względu na słabe uzbrojenie obronne opracowano nowy kształt kadłuba, który przestał być "lataj±cym ołówkiem". Podstaw± nowego samolotu był płatowiec wersji "M", w którym przednia cz궜ć kadłuba została znacznie powiększona, tworz±c w dolnej cz궜ci gondolę z obrotowym stanowiskiem strzeleckim. Za pilotem umieszczono podobne stanowisko. Napęd: silniki DB 600A. W służbie 1938.



Dornier Do 17Z.

[Price Alfred: Podniebne bitwy. Dramatyczne akcje lotnicze. Warszawa 1999:]

Typ: czteromiejscowy dwusilnikowy samolot bombowy, napęd: dwa 9-cylindrowe silniki gwiazdowe Bramo 323, chłodzone powietrzem, o mocy startowej 1000 KM, uzbrojenie: masa bomb 1000 kg, uzbrojenie obronne: sze¶ść ruchomych karabinów maszynowych Rheinmetall Borsig MG 15 7,9 mm, dwa strzelaj±ce do przodu, dwa do tyłu i po jednym z każdego boku kabiny, samoloty używane przez 9 Staffel KG 76 miały zamontowane działko Oerlikon 20 mm zamiast jednego karabinu strzelaj±cego na wprost, osi±gi: prędko¶ść maksymalna 408 km/h na wysoko¶ści 4000 m, prędko¶ść przelotowa 288 km/h na wysoko¶ści 2500 m, prędko¶ść przelotowa na małej wysoko¶ści 260 km/h, promień działania ze standardowym ładunkiem bomb 330 km, masa całkowita 7666 kg, wymiary – rozpięto¶ść 18,0 m, długo¶ść 15,79 m, powierzchnia no¶śna 54,9 m2, data rozpoczęcia produkcji pocz±tek 1939.



Dornier Do 17 Z-0.

[...:]

Wersja z now± "głow±". Napęd: silniki gwiazdowe BMW Bramo 323 A-1 "Fafnir" mocy 662 kW (900 KM). W przednim oszkleniu kabiny dodano karabin MG 15.



Dornier Do 17 Z-1.

[...:]

Uzbrojenie: dodano czwarty karabin MG 15 umocowany w osłonie nosa.



Dornier Do 17Z-2.

[Nemecek Vaclav: Vojenska letadla (2). Mezi dvema svetovymi valkami. Praha 1990:]

Samolot jednopłatowy, rok budowy 1939, załoga 4 ludzi, wymiary - rozpięto¶ść 18,00 m, długo¶ść 15,80 , powierzchnia no¶śna 55 m2, ciężar własny 5 160 kg, masa startowa 8 800 kg, napęd - 2 silniki gwiazdowe Bramo 323-P o mocy 1 000 kM każdy, prędko¶ść maksymalna 410 km/h, zasięg 1 160 km, pułap 8 200 m, czas wznoszenia 7,5 min na wysoko¶ść 2 000 m, uzbrojenie 3 ruchome karabiny maszynowe, 1 000 kg bomb.



[...:]

Załoga 4 osoby. Rozpięto¶ść 18,0 m, długo¶ść 15,79 m, wysoko¶ść 4,55 m, powierzchnia no¶śna 55,0 m2. Masa własna 5210 m, masa maksymalna 8590 kg. Prędko¶ść maksymalna 410 km/h na wysoko¶ści 4000 m, prędko¶ść przelotowa 376 km/h, prędko¶ść l±dowania 125 km/h, czas wznoszenia 3,3 min na wysoko¶ść 1000 m, pułap 8200 m, zasięg 330... ...1160 km. Napęd: silniki BMW Bramo 323 P mocy 736 kW (1000 KM) z dwubiegow± sprężark±. Dla zwiększenia ładunku bomb (1000 kg) zmniejszono pojemno¶ść zbiorników paliwa.



[Chant Chris: Samoloty II wojny ¶światowej. Warszawa 2000. s.105:]

Dornier Do 17Z. Kraj produkcji Niemcy, typ (Do 17Z-2) cztero- lub pięciomiejscowy ¶średni bombowiec, napęd - dwa 9-cylindrowe gwiazdowe silniki BMW Bramo 323P Fafnir o mocy 746 kW (1000 KM), osi±gi - prędko¶ść maksymalna 410 km/h, pułap praktyczny 8200 m, zasięg 1500 km, masa własna 5200 kg, maksymalna masa startowa 8590 kg, wymiary - rozpięto¶ść skrzydeł 18,00 m, długo¶ść 15,80 m, wysoko¶ść 4,60 m, uzbrojenie - po jednym lub po dwa ruchome karabiny maszynowe w szybie przedniej, owiewce dziobowej oraz górnej i dolnej wieżyczce, ładunek bomb o ł±cznym wagomiarze 1000 kg w komorze bombowej.



Dornier Do 17Z-3.

[...:]

Aparat fotograficzny w komorze bombowej.



Dornier Do 17Z-4.

[...:]

Wariant szkolny wyposażony w podwójny układ sterowania.



Dornier Do 17Z-5.

[...:]

Przeznaczony do lotów dalekodystansowych nad morzem, wyposażony w pompowane gumowe pływaki do utrzymania samolotu na wodzie, w przypadku przymusowego wodowania.



Dornier Do 17Z-10.

[...:]

Załoga 4 osoby. Rozpięto¶ść 18,0 m, długo¶ść 16,23 m, wysoko¶ść 4,56 m, powierzchnia no¶śna 55,0 m2. Masa własna 6078 kg, masa maksymalna 8845 kg. Prędko¶ść maksymalna 426 km/h na wysoko¶ści 5000 m, prędko¶ść przelotowa 386 km/h, prędko¶ść l±dowania 125 km/h, pułap 8050 m, zasięg 1200... ...3000 km.

Przód kadłuba w tym samolocie był nie oszklony i zawierał baterię czterech karabinów MG 17 (kał. 7,92 mm) w górnej cz궜ci i dwa działka MG FF (kał. 20 mm) w dolnej. Między karabinami umieszczono wykrywacz podczerwieni "Spanner Anlage" z celownikiem "Q-Rohr". W służbie do pierwszych miesięcy 1942 r.





literatura i Ľródła

1. Chant Chris: Samoloty II wojny ¶światowej. Warszawa 2000.

2. Nemecek Vaclav: Vojenska letadla (2). Mezi dvema svetovymi valkami. Praha 1990.

3. Price Alfred: Podniebne bitwy. Dramatyczne akcje lotnicze. Warszawa 1999.

4. Szewczyk Witold: Samoloty z którymi walczyli Polacy. Warszawa 1997.





wersje i odmiany - Dornier Do 217 : samolot bombowy i my¶śliwski nocny.

Dornier Do 217A-0 : samolot rozpoznawczy.

Dornier Do 217C-0 : samolot bombowy.

Dornier Do 217E-0 : samolot bombowy.

Dornier Do 217E-1 : samolot bombowy.

Dornier Do 217E-2 : samolot bombowy.

Dornier Do 217E-3 : samolot bombowy.

Dornier Do 217E-4 : samolot bombowy.

Dornier Do 217E-5 : samolot bombowy, do zwalczania jednostek pływaj±cych.

Dornier Do 217J-1 : nocny samolot my¶śliwski.

Dornier Do 217J-2 : nocny samolot my¶śliwski.

Dornier Do 217N-1 : nocny samolot my¶śliwski.

Dornier Do 217N-1/U1 : nocny samolot my¶śliwski.

Dornier Do 217N-2/R22 : nocny samolot my¶śliwski.

Dornier Do 217K-1 : samolot bombowy.

Dornier Do 217K-2 : samolot bombowy.

Dornier Do 217K-3 : samolot bombowy.

Dornier Do 217M-1 : samolot bombowy.

Dornier Do 217M-5 : samolot bombowy.

Dornier Do 217M-11 : samolot bombowy.

Dornier Do 217P-0 : samolot bombowy.

Dornier Do 217R : wysoko¶ściowy samolot bombowy.



opis i dane techniczne

Dornier Do 217A-0.

[...:]

Produkcja 8 maszyn. Napęd: dwa silniki DB 601 A mocy 790 kW (1075 KM). Pozbawione dolnego stanowiska strzeleckiego.



Dornier Do 217C-0.

[...:]

Produkcja 5 maszyn. Napęd: dwa silniki DB 601 A mocy 790 kW (1075 KM). Nie weszły do służby, wykorzystano je do różnych prób.



Dornier Do 217E-0.

[...:]

Oblot na pocz±tku 1940 r. Produkcja jesień 1940 r. Napęd: silniki BMW 801 MA mocy 1162 kW (1580 KM). Kadłub został przekonstruowany tak, że utworzono komorę bombow± długo¶ści 4,52 m mieszcz±c± torpedę, a także pomieszczenie na nadmuchiwan± łódĽ ratunkow±. Sterowanie zespołami samolotu było elektryczne (składanie podwozia, otwieranie pokryw komory bombowej).



Dornier Do 217E-1.

[...:]

Samoloty przeznaczone do bombardowania z małej wysoko¶ści (głównie okrętów i statków), nie miały hamulców aerodynamicznych na końcu kadłuba.



Dornier Do 217E-2.

[...:]

Rozpoczęcie prób prototypu paĽdziernik 1940 r. Konstrukcja Kadłub całkowicie metalowy o przekroju eliptyczno-kołowym, wykonany w trzech cz궜ciach (tylna, ¶środkowa z centropłatem i przednia z kabinami), ł±czonych ze sob± za pomoc± 25 sworzni. Hamulec aerodynamiczny montowany jako przedłużenie kadłuba (cztery elementy otwierały się jak parasol), tylko w wersji bombowej. Płat całkowicie metalowy, dwudĽwigarowy, trójdzielny. Lotki szczelinowe. Klapy napędzane elektrycznie. Rozpięto¶ść 19,0 m, długo¶ść 18,2 m, wysoko¶ść 5,03 m, powierzchnia no¶śna 57,0 m2. Masa własna 8950 kg, masa maksymalna 16 640 kg. Prędko¶ść maksymalna 516 km/h na wysoko¶ści 5 500 m, prędko¶ść przelotowa 416 km/h, prędko¶ść l±dowania 148 km/h, prędko¶ść wznoszenia 3,61 m/s, czas wznoszenia 3,5 min na wysoko¶ść 1 000 m, pułap 9000 m, zasięg 2300... ...2800 km. Samolot przeznaczony do bombardowania z lotu nurkowego, z wież± obrotow± z karabinem MG 131 (kal. 13 mm), sterowan± elektrycznie. Ponadto MG 131 był w dolnym stanowisku, działko MG 151/20 (kal. 20 mm) w nosie, a trzy MG 15 na przodzie kadłuba i w bocznych szybach kabiny.



[Chant Chris: Samoloty II wojny ¶światowej. Warszawa 2000. s.109:]

Dornier Do 217. Kraj produkcji Niemcy, typ (Do 217E-2) czteromiejscowy ciężki bombowiec, napęd - dwa 14-cylindrowe silniki gwiazdowe BMW 801ML o mocy 1178 kW (1580 KM), osi±gi - prędko¶ść maksymalna 515 km/h, prędko¶ść wznoszenia 216 m/s, pułap praktyczny 9000 m, zasięg 2800 km, masa własna 10 535 kg, maksymalna masa startowa 16 465 kg, wymiary - rozpięto¶ść skrzydeł 19 m, długo¶ść 18,20 m, wysoko¶ść 5,03 m, uzbrojenie - działko 15 mm w dolnej, lewej cz궜ci dzioba, karabin maszynowy 13 mm w wieżyczce grzbietowej, karabin maszynowy 13 mm w dolnym stanowisku strzeleckim, karabin maszynowy 7,92 mm w cz궜ci dziobowej, po jednym ruchomym karabinie maszynowym 7,92 mm w bocznych oknach kabiny, w Do 217E-2/R19 - zdalnie kierowany karabin maszynowy w stożku ogonowym, ładunek 4000 kg bomb w komorze bombowej.



Dornier Do 217E-3.

[...:]

Uzbrojenie: dwa działka MG FF (kal. 20 mm) w przedniej cz궜ci kadłuba do ostrzeliwania okrętów oraz w siedem karabinów MG 15 (kal. 7,92 mm) do obrony, z których pięć miał obsługiwać radiooperator. Ponadto samolot mógł zabierać różne Rustsatze, czyli wyposażenie wymienne, których opracowano co najmniej 25 rodzajów.



Dornier Do 217E-4.

[...:]

Produkcja od końca 1941 r. W służbie od pocz±tku 1942 r. Napęd: silniki BMW 801 C. Na krawędziach natarcia skrzydeł były zamocowane "noże" do cięcia lin balonów zaporowych.



Dornier Do 217E-5.

[...:]

Samoloty z końcowej partii E-4 wyposażone w urz±dzenia do przenoszenia pocisków Hs 293 A sterowanych radiowo.



[Chant Chris: Samoloty II wojny ¶światowej. Warszawa 2000. s.107:]

Dornier Do 217E-5. Kraj produkcji Niemcy, typ (Do 17E-5) czteromiejscowy samolot do zwalczania jednostek pływaj±cych, napęd - dwa 14-cylindrowe silniki gwiazdowe BMW 801ML o mocy 1178 kW (1580 KM), osi±gi - prędko¶ść maksymalna 515 km/h, prędko¶ść wznoszenia 216 m/s, pułap praktyczny 9000 m, zasięg 2800 km, masa własna 10 535 kg, maksymalna masa startowa 16 465 kg, wymiary - rozpięto¶ść skrzydeł 19 m, długo¶ść 18,20 m, wysoko¶ść 5,03 m, uzbrojenie - działko 20 mm w dolnej lewej cz궜ci dzioba, karabin maszynowy 13 mm w wieżyczce grzbietowej, karabin maszynowy 13 mm w dolnym stanowisku strzeleckim, karabin maszynowy 7,92 mm w cz궜ci dziobowej, po jednym ruchomym karabinie maszynowym 7,92 mm w bocznych oknach kabiny, ładunek 4000 kg bomb w komorze bombowej.



[Ford Roger: Tajne bronie III Rzeszy. Warszawa 2000. s.95:]

DORNIER Do 217E-5. Typ - czteromiejscowy bombowiec do zwalczania okrętów, rozpięto¶ść skrzydeł 19,00 m, długo¶ść 18,20 m, masa startowa maksymalna 16 465 kg, prędko¶ść maksymalna 515 km/h na wysoko¶ść 5200 m, zasięg 2300 km, uzbrojenie - 2 kierowane bomby szybuj±ce Hs 293A.



Dornier Do 217J-1.

[...:]

Uzbrojenie: w przerobionym nosie dwa działka MG FF (kal. 20 mm) i 4 karabiny MG 17 (kal. 7,92 mm).



Dornier Do 217J-2.

[...:]

W służbie latem 1942 r Napęd: silniki BMW 801 ML. Wyposażony w radar FuG 202 "Lichtenstein" BC.



Dornier Do 217K-1.

[...:]

Próby nowej wersji w marcu 1942 r. W służbie latem 1942 r. Samolot miał przód kadłuba tworz±cy wielk± "głowę", bogato oszklon±, mieszcz±c± cał± załogę. Napęd: silniki BMW 801 D mocy 1250 kW (1700 KM). Komora bombowa mie¶ściła 2500 kg bomb. Do obrony służyły: podwójny MG 81Z (kal. 7,92 mm) w czołowej szybie kabiny, wieża z elektrycznym napędem z MG 131 (kal. 13 mm), MG 131 w dolnym stanowisku oraz 2 (a czasem 4) MG 81 (kal. 7,92 mm) w bocznych stanowiskach.



Dornier Do 217K-2.

[...:]

Wyposażony w wyrzutnie i urz±dzenie naprowadzaj±ce bomby lataj±ce FX "Fritz" X Samolot miał przedłużon± zewnętrzn± cz궜ć skrzydeł (rozpięto¶ść wzrosła do 24,8 m) oraz dodatkowy zbiornik paliwa w komorze bombowej.



Dornier Do 217K-3.

[...:]

Różnił się od wersji K-2 tym, że miał aparaturę umożliwiaj±c± sterowanie zarówno bomby "Fritz" X, jak i Hs 293 A.



Dornier Do 217M-1.

[...:]

Rozpięto¶ść 19,0 m, długo¶ść 16,98 m (17,79 m z hamulcem), wysoko¶ść 5,03 m, powierzchnia no¶śna 57,0 m2. Masa własna 9000 kg, masa maksymalna 16700 kg. Prędko¶ść maksymalna 560 km/h na wysoko¶ści 5700 m, prędko¶ść przelotowa 400 km/h, prędko¶ść l±dowania 148 km/h, prędko¶ść wznoszenia 3,5 m/s, czas wznoszenia 3,3 min na wysoko¶ść 1 000 m, pułap 9500 m, zasięg 2150... ...2500. Napęd: silniki rzędowe DB 603A mocy 1287 kW (1750 KM). Produkowany równolegle z Do 217 K.



Dornier Do 217M-5.

[...:]

Dostosowany do podwieszenia pod kadłubem jednej bomby Hs 293 A cz궜ciowo schowanej.



Dornier Do 217M-11.

[...:]

Rozpięto¶ść zwiększona jak Do 217 K-2 i był dostosowany do przenoszenia w kadłubie zarówno bomb Hs 293 A, jak i "Fritz" X.



Dornier Do 217N-1.

[...:]

Oblot prototypu 31 lipca 1942 r. Napęd: silniki rzędowe DB 603 A. Samoloty wyposażone w bogaty zestaw aparatury elektronicznej, w tym radar pokładowy FuG 202 lub FuG 212.



Dornier Do 217N-1/U1.

[...:]

Uzbrojenie: bateria czterech MG 151 (kal. 15 mm), bez wieży na grzbiecie. Dolne stanowisko osłonięte owiewk±.



Dornier Do 217N2.

[Encyklopedia II wojny ¶światowej. Warszawa 1975:]

Okres używania 1943-1945, wyprodukowano 346 samolotów, załoga 3 ludzi, silniki 2 x 1750 kM, wymiary - rozpięto¶ść 19,15 m, 17,45 m, ciężar całkowity 13 200 kg, ciężar własny 9 390 kg, prędko¶ść maksymalna 536 km/h, pułap 8 200 m, zasięg 2 050 km.

Uzbrojenie: 4 km 7,9 mm, 4 działka 20 mm.



Dornier Do 217N-2/R22.

[...:]

Rozpięto¶ść 19,0 m, długo¶ść 18,89 m, wysoko¶ść 5,0 m, powierzchnia no¶śna 57,0 m2. Masa własna 10280 kg, masa maksymalna 13200 kg. Prędko¶ść maksymalna 515 km/h na wysoko¶ści 6000 m, prędko¶ść przelotowa 470 km/h, prędko¶ść l±dowania 150 km/h, czas wznoszenia 9 min na wysoko¶ść 4000 m, zasięg 8900 1750 km.

Uzbrojenie: dodano "Schrage Musik", składaj±ce się z czterech działek MG 151/20 (kal. 20 mm) Wprowadzono także radar FuG 220 "Lichtenstein" SN-2, pracuj±cy na częstotliwo¶ści, której nie zakłócały paski "Window" pierwotnej długo¶ści. Niektóre samoloty otrzymały FuG 227 "Flensburg", służ±cy do wykrywania brytyjskiego radaru ostrzegawczego "Monica", oraz FuG 350 "Naxos" wykrywaj±cy radarowy celownik bombowy H2S.



Dornier Do 217P-0.



[...:]

Produkcja prototyp i trzy maszyny. Do seryjnej produkcji nie doszło. Napęd: silniki DB 203 B i z dodatkowym silnikiem DB 605T napędzaj±cym dwustopniow± sprężarkę w kadłubie (moc każdego silnika DB 203B wynosiła 2118 kW - 2880 KM - na wysoko¶ści 13 700 m), Samoloty wysoko¶ściowe z kabin± ci¶śnieniow±.



Dornier Do 217R.

Wykonano 5 maszyn. Dostosowane do przenoszenia bomb lataj±cych Hs 293 A. Dostarczone latem 1944 r.





literatura i Ľródła

1. Chant Chris: Samoloty II wojny ¶światowej. Warszawa 2000.

2. Ford Roger: Tajne bronie III Rzeszy. Warszawa 2000.

3. Szewczyk Witold: Samoloty z którymi walczyli Polacy. Warszawa 1997.
 
 
aldek1944
zastępca komendanta plutonu


Doł±czył: 25 Mar 2006
Posty: 962
Wysłany: Nie 03 Gru, 2006 19:23   

Marcin,doszedłe¶ś do sedna sprawy.Teraz trzeba namierzyć te jednostkę Luftwaffe,która jest na filmie.Absolutn± rewelacj± byłoby ustalenie personaliów widocznej załogi :D .Trzeba szukać-szukania mi trzeba,szukania ... . :)
 
 
Sopol 
szeregowy


Doł±czył: 25 Mar 2006
Posty: 63
Wysłany: Nie 29 Gru, 2013 23:43   

Czytaj±c dopiero teraz i widz±c jedn± fotkę odrazu wiedziałem jaka to maszyna! Marcin trza było mnie spytać. Pierwzse już na bojowo sprawdzone przez Legion CONDOR w Hiszpani. Troszkę pokraczna maszyna jak dla mnie. ;)

[ Dodano: Nie 29 Gru, 2013 22:45 ]
O jakim filmie mowa?????
 
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Doł±czył: 20 Mar 2006
Posty: 10230
Sk±d: Piękny kraj!
Wysłany: Pon 30 Gru, 2013 16:43   

Sopol napisał/a:
O jakim filmie mowa?????

1-szy od góry na TEJ stronie ;)
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Kopiowanie wszelkich tre¶ci zawartych na forum bez zgody administracji i autorów tematów/postów zabronione!

Administracja forum nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶ć komentarzy - s± one własno¶ci± ich autorów.