FORUM OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA Strona Główna FORUM OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA
ROK ZAŁ. 2006

www.stowarzyszeniebastion.com

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat

Tagi tematu: niemojewo, radojewice

Niemojewo - Radojewice
Autor Wiadomość
Luter 
komendant drużyny



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 535
Wysłany: Wto 24 Cze, 2008 13:05   Niemojewo - Radojewice

Pytanie, czy ktośœ cokolwiek wie na temat ...



Pałacu/Folwarku w Niemojewie (Schowiese)



Folwarku w Radojewicach (Radewitz)





Myśœle, że oba to folwarki tak bynajmniej wyglądają na Messtischblatt 3276

, ale z drugiej strony w obu wsiach są parki, z czego ojciec upiera się, że biegał po piwniach pałacu w Niemojewie. Obecnie w Niemojewie próćz paru kasztanów i oczka wodnego nic nie zostało. W Radojewicach, został minimum jeden budynek gospodarski, przerobiony obecnie na mieszkalny.



Prosiłbym o jakiekolwiek informacje (najbardziej zależałoby mi na właśœcicielu i latach w których stały)
 
 
Grażyna
kandydat


Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 11
Wysłany: Pią 22 Sie, 2008 22:22   

Radojewice (Radewitz)

Niestety jeszcze nie znalazłam bliższych danych ale od czegośœ trzeba zacząć

Wg "Słownika geograficznego Królestwa Polskieco..." t.IX str.391 z 1888r:

Wieśœ dominium z folwarkiem Popowo,całośœć 662,79 ha ,w tym gruntów rolnych 343,25 ha,10 dymów ,163 mieszkańców( 127 katolików ,36 protestantów.Niestety brak info o nazwisku właśœciciela. Poczta w Łojewie, parafia Góra,stacja drogi żelaznej Inowrocław.W okolicy wzniesienie do 109m npm.

Wcześœniej wieśœ należała:

1489r. Radojewscy

1553r Zakrzewscy

1583r Jan Niemojewski



Poniżej link do niemieckiej mapy topograficznej z 1940r(bardzo szczegółowa) może sie przyda



no niestety narazie przepisy forum nie pozwalają mi wkleić ,więc wrócę jeszcze do tego :)



Pozdrawiam

Grażyna
 
 
Grażyna
kandydat


Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 11
Wysłany: Pią 22 Sie, 2008 23:17   

Może tym razem się uda

http://amzpbig.com/maps/3...eim_mz_1940.jpg
 
 
Luter 
komendant drużyny



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 535
Wysłany: Pią 22 Sie, 2008 23:49   

mapę znam :) Może w weekend pojadę do rodziny na grzybki-grilla to jakieśœ foto wcisnę, z cmentarzyka, mogiły wojennej polskiej oraz górki na której stał kośœciółek. Dzięki za informację :) Znasz te okolice ?



Pozdrawiam
 
 
Grażyna
kandydat


Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 11
Wysłany: Pią 22 Sie, 2008 23:53   

Niemojewo w powiecie inowrocławskim(też jest na w/w mapie)

Z Niemojewa pochodziła I żona Zygmunta Wilkońskiego-założyciela uzdrowiska w Inowrocławiu.

ŒŚlub w Poznaniu w 1859r.

Lucyna Kozłowska była córką Jara Kozłowskiego i Antoniny z Ostrowskich właśœcicieli dóbr rycerskich Jaront,Niemojewa i Dulska.

Po śœlubie Z.Wilkoński stał się właśœcicielem Niemojewa, i tam zamieszkał .

19.9.1867r Z.Wilkoński kupił od Serafina Ulatowskiego Racice i jako cz궜ć spłaty oddał Ulatowskiemu Niemojewo(czyli od 1867r właśœcicielem był Serafin Ulatowski.("Teki Dworzaczka" )



Wg "Słownika geograficznego..." t.VII str 98 z 1886r:

Niemojewo powiat inowrocławski,dominium,2678 mórg,8 dymów,129 mieszkańców,wszyscy katolicy,72 analfabetów.Poczta w Parchaniu,tel. i stacja kolei żelaznej Inowrocław.

W XV wieku Niemojewo należało do rodziny Kośœcieleckich

W 1583r własnośœć Mikołaja Niemojewskiego
 
 
Luter 
komendant drużyny



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 535
Wysłany: Sob 23 Sie, 2008 04:54   

Grażyna naprawdę podziwiam za te lekturę moich rodzimych stron.



Czy wiesz, cośœ na temat tego kośœcioła ?

Ewidentnie na mapie z 1930 roku jest, na tej mapie Twojej z 1940 roku jest, również z cmentarzem niemieckim, natomiast mogił z Wrześœnia 39' nie zaznaczono (po wojnie dziadkowie i ojciec, zapalali znicze na polskiej mogile, natomiast niemiecką tylko sprzątano ...)



Ps. Problem nr. 1 -> Jakub Jasiński , słynny patriota, w Inowrocławiu jest Jego ulica, ale pytanie nr. 1 : Czy miał cośœ wspólnego z Inowrocławiem ?

W "Dziejach Inowrocławia" napisano, że to ubogi szlachcic i posiadał klucz dóbr Niemojewo (nie te), Jaronty i Góra. Natomiast w Wikipedii napisano, że pochodzi z okolic Pyzdr, Kto piszę prawdę ?
 
 
Grażyna
kandydat


Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 11
Wysłany: Sob 23 Sie, 2008 16:21   

No to po kolei :)

1) Nie ,nie znam tych wsi; w Niemojewie nie byłam, a przez Radojewice czasem jadę tranzytem na Włocławek

2) o kośœciółku nic więcej narazie nie znalazłam;

jeżeli tam są Twoje korzenie i masz możliwośœć usłyszeć od rodziny wiele opowieśœci o wsi,to spisuj wszystko,serio, małe miejscowośœci nie mają bogatych opracowań jak miasto,co nie oznacza,że ich historia nie jest ciekawa. A ile do odkrycia ! :)

Być może już znasz,ale przypomnę,że jest w necie mozliwośœć zamieszczenia info ze swoich odkryć odnośœcie historii z małych miejscowośœci w przewodniku z terenu Kujaw (w formie viki) ,to korzenie.org

3) Jakub Jasiński

Pracuję nad tym ;) ,jak narazie ,to albo są to dwie osoby, albo tak słabo opracowany życiorys jednej. Zadałam pytanie u wielkopolskich genealogów,zobaczymy.



A oto co znalazłam w necie:



Na stronie Dawny Inowrocław jest notka o sławnych ludziach z Inowrocławia i okolic:



"JAKUB JASIŃSKI - poeta, działacz i wybitny rewolucjonista, uczestnik powstania kośœciuszkowskiego. Pochodził on z drobnej szlachty kujawskiej. Urodził się w 1759 r. prawdopodobnie w Szarleju, gdzie ojciec jego był zarządcą klucza dóbr - Szarlej, Korczyn, Góra, Bożejewice. J. Jasiński przeszedł do historii jako bohater walk o utrzymanie niepodległośœci w ostatnich latach Rzeczypospolitej szlacheckiej i przedstawiciel najbardziej wówczas radykalnych poglądów społecznych. Zginął w 1794 r. śœmiercią bohaterską w czasie obrony Pragi. Walcząc przeciwko Rosji carskiej Jakub Jasiński głosił hasła walki o wolnośœć i równośœć obywatelską, wzywając do wspólnego działania Polaków, Litwinów i Białorusinów, bez różnic klasowych, wyrastając tym samym ponad swoją epokę."



Na potralu Inowrocław info

"3 listopad

1794 - w Warszawie w walce z wojskami rosyjskimi zginął Jakub Jasiński (ur. 1759 prawdopodobnie w Szarleju), generał w powstaniu kośœciuszkowskim, jakobin polski, poeta. Wsławił się wznieceniem insurekcji w Wilnie."



W "Dziejach Inowrocławia ": "...ubogi szlachcic ,posiadał klucz dóbr Niemojewo,Jaronty,Góra"



W Inowrocławiu jest 2 Inowrocławski Pułk Komunikacyjny im.gen. Jakuba Jasińskiego

W wikipedii jest notka o gen.J. Jasińskim ur. w 1761r w Węglewie k. Pyzdr,Wielkopolska

http://pl.wikipedia.org/wiki/Jakub_Jasiński_(generał)



Na stronie Kośœcielca Kujawskiego k. Inowrocławia w temacie historia jest info,że w 1800r. Kośœcielec zakupił od Działyńskich Michał Dąbski h. Godziemda,rotmistrz Kawalerii Narodowej,jego żoną była Anna z Jasińskich h. Jastrzębiec -siostra gen. Jakuba Jasińskiego.



W herbarzu Niesieckiego i Bonieckiego nie znalazłam info o Jakubie Jasińskim h. Jastrzębiec, nie znalazłam też info w herbarzu w temacie Michała Dąbskiego rotmistrza o jego żonie Annie z Jasińskich ani o ich synu(właśœcicielu Kośœcielca) Julianie Dąbskim.

Tematu nie zamykam:)
 
 
Grażyna
kandydat


Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 11
Wysłany: Sob 23 Sie, 2008 18:16   

Oto, co dowiedziałam się na WTG Gniazdo:

Poniższy link jest do wielkopolskiej biblioteki cyfrowej



http://www.wbc.poznan.pl/dlibra/doccont ... =&dirids=1

gen. Jakub Jasiński, zginął 4 listopada 1794 r. w obronie Pragi. Z tej biografii wynika, że urodził się w Wilnie.

Strona 202-205.



Biografia Jasińskiego nie jest jednoznacznie opracowana. Biogram Jasińskiego napisany przez Mirosława Pietrzyka opublikowany został w 2 zeszycie „Inowrocławskiego Słownika Biograficznego”, Inowrocław 1994, s. 42. (niestety nie mam dostępu,może Ktośœ jeszcze pomoże)

Wg M.Pietrzyka , Jan Zygmunt Czapla , inowrocławski regionalista, sugeruje jakoby Jasiński pochodził z okolic Inowrocławia.

Osoba z WTG Gniazdo pisze również, że powiązałby generała z Jasińskimi z Mazowsza i Litwy, choć nie można wykluczyć Wielkopolski. Na Kujawach Jasińscy również występowali.



To tyle co udało mi się uzyskać dzięki genealogom tak na szybko, może jeszcze cośœ uda się odszukać.

Jedno jest więc pewne-data i miejsce jego śœmierci.Inne dane nie są dobrze rozpoznane i dlatego jest tyle wersji.
 
 
Grażyna
kandydat


Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 11
Wysłany: Sob 23 Sie, 2008 18:28   

Przepraszam,jakośœ linki nie chcą działać



W Wielkopolskiej Bibliotece Cyfrowej chodzi o:

"Cmentarz Powązkowski oraz cmentarze katolickie i innych wyznań pod Warszawą i okolicach tegoż miasta" T.3 , str.202-205 ;autor Kazimierz Wójcicki
 
 
Grażyna
kandydat


Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 11
Wysłany: Nie 24 Sie, 2008 13:10   

Co prawda nie znalazłam jeszcze dokładnego miejsca ur. Jakuba ,chciałam sie jednak podzielić wiadomoscią o jego rodzinie.

Wg opracowania M.J Minakowskiego "Ci wielcy Polacy to nasza rodzina" na podstawie dzieł A.Bonieckiego, W.Dworzaczka, B.Łuszczyńskiego,E.Sęczys,Polskiego Słownika Biograficznego i innych źródeł.



Jakub Jasieński z Jasionki h.Rawicz

generał artyleria litewska,

ur 1761r

+1794r

Rodzice

Paweł Jasieński z Jasionki h. Rawicz

Franciszka Kośœcieska h.Kośœciesza



No i jest rzeczywiśœcie siostra Anna ; Anna Jasieńska z Jasionki h.Rawicz(nie Jastrzębiec)

jej mężem był Michał hr Dąmbski z Dąbia h.Godziemba,rotmistrz kawalerii narodowej (ich synem był Julian Dąmbski z Kośœcielca)
 
 
Luter 
komendant drużyny



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 535
Wysłany: Nie 24 Sie, 2008 16:26   

pokręcone to wszystko :) Taki sławny Polak, a tyle mgły wokół :)



Czyżby Pani genealog ? czy to tylko hobby ?
 
 
Grażyna
kandydat


Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 11
Wysłany: Nie 24 Sie, 2008 19:38   

Ano pokręcone ,

ja też zrobiłam błąd w imieniu teśœcia Z.Wilkońskiego powinno być Jan (nie Jar)powieliłam literówkę J.Sikorskiej z notki biograficznej Wilkońskiego. W opracowaniu Henryka Łady "Wybitniejsi działacze organizacji rolniczych na Kujawach 1864-1939" są opisani Kozłowscy(bracia żony Wilkońskiego) jest podany ojciec-Jan.



Co do genealogii,tak m.in.zajmuję się amatorsko genealogią swojej rodziny,a z tym przyszło zainteresowanie historią również tego regionu i miejscowośœci gdzie żyli.
 
 
Luter 
komendant drużyny



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 535
Wysłany: Pią 13 Lut, 2009 00:56   





Pałacu - nie ma

Szkoła - stan jak na widokówce



te dwa budynki nie jestem pewien, ale możliwe, że tylko jeden się uchował.



Rok 1912.



Widokówka która mnie wkurza :)



Jak komuśœ się przypomni, że ją ma, kolega ją ma, bądź widział gdziekolwiek prosiłbym o kontakt :)
 
 
jacoljaca 
starszy drużynowy



Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 293
Skąd: Hohensalza
Wysłany: Pią 13 Lut, 2009 22:33   

można by tam pobuszować z wykrywaczami (tam gdzie stał pałac) :)
 
 
Luter 
komendant drużyny



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 535
Wysłany: Pon 16 Lut, 2009 18:52   

pamiątek po Dr. Wilkońskim szukać ?



A tak poważnie to jest zrównane z ziemią nawet jedna cegiełka się nie ostała, więc jak by ktośœ tam piszczałką szukał to pewnie by ogłuchł :)

Ale cały pseudo park do budynków po byłym folwarku zawsze możecie osłuchać.

Teren prywatny :) Gospodarstwa obok, więc bez zgody by się nie obyło, bo to rzut beretem :) . Żeby się nie fatygować mogę nawet nr. tel. podać do właśœciciela :)
 
 
Luter 
komendant drużyny



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 535
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2009 17:38   

Cofamy się w Niemojewie do czasów rzymskich i ...



http://books.google.pl/bo..._5oft3Hg&edge=1



EDIT: Sprawa do rozwiązania:



Czy komandoria joannicka była w Niemojewie pod Inowrocławiem czy w gminie Chocień ? (wszędzie piszą Niemojewo na Kujawach - a są dwa ...) bo chyba nie chodzi o Niemojewo pow. Brodnica ?
 
 
cryssmar 
starszy drużynowy


Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 161
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011 01:11   

Może ktośœ mi powiedzieć cośœ więcej o tym miejscu? Jakiśœ poligon?

http://imageshack.us/phot...ubleipe194.jpg/
 
 
cryssmar 
starszy drużynowy


Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 161
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2011 16:13   

Dodam, że jest oznaczony już na mapie z 1912 roku.
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 10244
Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2011 18:29   

Nie mam teraz pod ręką widokówki, ale czy to nie jest przypadkiem ten pruski? 9m.in.140 Rgt. tam ganiał)
 
 
Luter 
komendant drużyny



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 535
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2011 23:05   

Ćwiczyli tam i Prusacy i Polacy i Radziecka armia.



Początkowo był to poligon artyleryjski.



Ojciec pamięta z dzieciństwa jak kolumny czołgów tam gnały ćwiczyć, a i za smaczny obiad można było za dzieciaka postrzelać tam z RKMów ;)
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 10244
Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2011 23:36   

No to fanty wielopokoleniowe tam powinny zalegać Mr. Green Little thongue man
 
 
cryssmar 
starszy drużynowy


Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 161
Wysłany: Sob 01 Paź, 2011 00:56   

No niestety pole obsiane na wpół burakami i na wpół zbożem. Trzeba czekać do następnych żniw ;(
 
 
jacoljaca 
starszy drużynowy



Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 293
Skąd: Hohensalza
Wysłany: Sob 01 Paź, 2011 14:40   

trochę chodziłem tam z wykrywką , ale tylko łuski wyskakiwały....nie musisz chodzić tylko po polu, ale również w okolicznym lesie - może znajdziesz parę ciekawych fantów :wink:
 
 
Luter 
komendant drużyny



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 535
Wysłany: Wto 04 Paź, 2011 00:47   





Nawet nie mając wykrywki stawiałbym na to, że w tym lesie więcej ciekawostek jest ;)



Wydaje mi się, że sam poligon miał większy zasięg na wschód. Do dziśœ na te pola otoczone z 3 stron lasem mówi się "poligon". Niby to pola mi bliskie, znaczy rodzinne, ale i tak muszę języka zasięgnąć u starszyzny. Bo nie przypominam sobie by chwalono się jakimiśœ łuskami czy niewybuchami, a przecież co roku orkę się robiło.



Inny off topic, że wujek kiedyśœ znalazł młotek/toporek kamienny, oddał do muzeum, sęk w tym, że to już stary prl i nikt nawet miejsca nie wskaże.
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 10244
Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Wto 04 Paź, 2011 00:59   

Luter napisał/a:
wujek kiedyśœ znalazł młotek/toporek kamienny, oddał do muzeum, sęk w tym, że to już stary prl i nikt nawet miejsca nie wskaże.


Stary kto - wujek czy toporek?

Myśœlisz, że darowizna została zewidencjonowana i wciągnięta w zasoby muzeum? :? Evil or Very Mad 8)

Podejrzewam, że jeśœli to był jakiśœ szczególny fant, to ma się dobrze u jakiegośœ kolekcjonera :)

Swoją drogą to za diabła nie rozumiem mentalnośœci osób oddających takie skarby tu i tam...(temat do szerszej dyskusji :wink: )
 
 
cryssmar 
starszy drużynowy


Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 161
Wysłany: Wto 04 Paź, 2011 01:22   

Będę musiał tam zajechać z wykrywką i zrobić rekonesans lasów ;)
 
 
Luter 
komendant drużyny



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 535
Wysłany: Śro 05 Paź, 2011 00:45   

Dobrze z tym PRLowskich czasów udało mi się zasięg ustalić chociaż:







Żółte to zasięg poligonu

Czerwone miejsca po lub w których do dziśœ są bajorka w których "kąpały" się czołgi

Zielone miejsce "obozowiska" czyli namioty i kioski przenośœne.



Z tego co dowiedziałem się też, akurat z tego PRLu za wiele zostać nie powinno, gdyż podobnie jak teraz z łusek byli żołnierze rozliczani. Nawet jak miejscowym dawali postrzelać po okolicznych lasach to łuski i tak trzeba było wyzbierać.

No i kolejna ciekawostka, ćwiczyli też między budynkami. Cała wioska się wtedy chowała do domów i nie wychylała, a po podwórkach biegali żołnierze ciągnąć CKM'y .



Ten wcześœniejszy zasięg z postów wyżej okreśœliłbym jak "pruski" - wydaje mi się, że na zdjęciu które masz Faustusie idzie chociaż ustalić w która stronę artylerie kierowali ;) bo na całym tym terenie są 2 górki pasujące do owej widokówki.





Edit:



1. Zapomniałbym, po skończeniu użytkowania przez armię ludową, teren zniwelowano, bajorka zasypano (cz궜ć nadal jest, z tym że kiedyśœ to było stawami, a dziśœ zarośœniętą niecką). Ziemię zwożono z budującego się Inowrocławia (w sumie transakcja wiązana, za jednym kursem brano piach z niemojewskiej "piaskownicy", a zrzucano ziemię)



2. http://kkl52.pl/artykul/1...ich-Ambony.html



taka ciekawostka co do nazewnictwa - jak widać ambony poligonowe, to raczej te z "pruskiego" zasięgu.
 
 
cryssmar 
starszy drużynowy


Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 161
Wysłany: Śro 05 Paź, 2011 00:54   

Kol. jacoljaca a jakie łuski Ci tam wyskakiwały? Jakie roczniki? Tak z ciekawośœci pytam :)
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 10244
Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Śro 05 Paź, 2011 15:52   

Interesujący temat się zrobił Super
 
 
cryssmar 
starszy drużynowy


Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 161
Wysłany: Śro 05 Paź, 2011 21:47   

Jak widac nie tylko łuski wychodzą z terenu poligonu :)

http://imageshack.us/phot...7/84896371.jpg/
 
 
jacoljaca 
starszy drużynowy



Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 293
Skąd: Hohensalza
Wysłany: Śro 05 Paź, 2011 22:12   

cryssmar napisał:

"Kol. jacoljaca a jakie łuski Ci tam wyskakiwały? Jakie roczniki?"



Wyskakiwały mi łuski z lat 30-tych XX-wieku, jeśœli dobrze pamiętam :roll:

- byłem tam kilka lat temu (typowo na zaznaczonym na mapie poligonie). Były to łuski od mausera - chyba- bo się na tym nie znam - z kryzą jak na zdjęciu cryssmara :) , które powydawałem. Zachęcam pochodzenia z wykrywką po lesie bo na wiosnę znalazłem ukryte kilkadziesiąt sztuk (cenzura :wink: ) z zardzewiałymi magazynkami (też lata 30-te) . Wyglądało to tak jakby celowo ukryte w czasie ucieczki (?) przez n/n żołnierza - przy drodze za drzewem, dosyć płytko (30-40cm pod ziemią).
 
 
cryssmar 
starszy drużynowy


Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 161
Wysłany: Śro 05 Paź, 2011 22:22   

A mi wyszły też od mausera ale od 1892 do 1927 ;) Dzisiaj chodziłem po takim poletku po prawej stronie od drogi. Ogólnie teren poligonu jest wielgachny i kto wie co tam jeszcze zalega...
 
 
cryssmar 
starszy drużynowy


Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 161
Wysłany: Czw 06 Paź, 2011 21:51   

A to z dzisiejszego wypadu ;)

http://imageshack.us/phot.../img0001db.jpg/
 
 
Luter 
komendant drużyny



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 535
Wysłany: Czw 06 Paź, 2011 22:57   

Czyli po której działce geodezyjnej patrząc na mapę ode mnie ? ;)
 
 
cryssmar 
starszy drużynowy


Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 161
Wysłany: Czw 06 Paź, 2011 23:47   

29/5 ;)
 
 
Luter 
komendant drużyny



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 535
Wysłany: Pią 07 Paź, 2011 00:30   

Haha to pole mojej ciotki ;) znaczy teraz to chyba w dzierżawie u kogośœ. Także fanty prawie jak moje rodzinne :lol: :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Kopiowanie wszelkich treści zawartych na forum bez zgody administracji i autorów tematów/postów zabronione!

Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy - są one własnością ich autorów.