Wysłany: Sob 27 Lut, 2010 14:29 Kolej normalnotorowa
Na początek otwieram wątek
Powód:
- uwielbiam kolej (dziadek był maszynistą, jeszcze parowozów, więc chyba dziedziczne)
- kolej jest wszędzie
- kolej jest cool
Prosiłbym o wrzucanie tutaj zdjęć związanych z "samym torem", że się tak wyrażę. Pociągi, składy, tory, bocznice itd. Osobne tematy to dworce i wieże ciśnień, więc tutaj byśmy ich nie wrzucali. Ja zacznę:
SU-46 - 033 w żargonie zwana Suką, wyprodukowany w PL (PZN, HCP)
SU-46 "Suka" + EU-07 "Siódemka" - zdjęcie pół tapetowe
3 x S (SU-46 "Suka", EU-07 "Siódemka", SM-42 "Stonka")
mam na tapecie, mimo że z komórki, daje rade
wnętrze zmodernizowane (w zakładach PESA w Bdg) EN-57 "Kibel" (relacja IR Mamry Poznań - Olsztyn)
Nie jest źle
ST - 44 "Gagarin" jeśli jesteście w stanie dostrzec Szanowana przez kolejarzy i miłośników jednostka
Tak na początek i na szybko most trzy przęsłowy w Tomaszowie Mazowieckim i mknący po moscie skład osobowy.Wyglądało to malowniczo a w dole płynąca rzeka Pilica.
Zdjęcia jakie posiadam w tym temacie powstawiam sukcesywnie.
Musiałaś złapać jakiś ciekawy skład, gdyż obecnie z Tomaszowa pociągi jeżdżą tylko na północ (Łódź, Koluszki). Kojarzysz może rok z którego pochodzi zdjęcie ? Przez most jechało się do Opoczna, teraz PKP podstawia busy
Ano , śmigał sobie ten skład we wrześniu w zeszłym roku. Właśnie chciałam zrobić fotki całego mostu .Musiałam zejść z torowiska ponieważ z daleka dało się słyszeć że pociąg się zbliża. A i most to ten który zagrał "W czterech pancernych" A i sam most to super ciekawostka.
To i ja się dołożę na dobry początek.Wrzucę parę zdjęć prawdziwych /jak dla mnie/ lokomotyw czyli parowozów.Pierwszym będzie piękny tendrzak słowackich kolei który uczestniczył w paradzie parowozów w Suchej Beskidzkiej w 2008 roku:
East/Westa widziałem czyli identyko jak na zdjęciu z Wikipedii mimo wszystko pierwszy raz coś takiego przemknęło mi świadomie przed oczami jechał pojedynczy z cysternami.
Swoją drogą nie wiem czy to tylko przez zimę czy już na stałe, ale zauważyłem, że PKP przestało korzystać z górki rozrządowej, teraz do manewrowania wagonami używają lokomotyw spalinowych ... jeśli nic się nie zmieni na wiosnę to nie będzie już charakterystycznych widoczków spuszczanych wagonów i odgłosu "puknięcia"
Często idzie przeczytać na pociągach typ. Tutaj też widać: 182
Wtedy już tylko Wikipedia i:
Seria 182 kolei czeskich (dawna seria E669.2, oznaczenie polskie ET23 lub 181; typ 59E) – seria towarowych normalnotorowych lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych w latach 1963-1965 przez zakłady Ĺ koda w Pilznie w Czechosłowacji. Lokomotywy tego typu są eksploatowane obecnie w Czechach i na Słowacji, a także przez prywatnych przewoźników w Polsce.
Znam zdjęcie(mam je nad łóżkiem ) MD jest to telegraficzny skrót kolejowy odnoszący się do LOKOMOTYWOWNI(głównej) były kiedyś również MDp- czyli lokomotywownie pomocnicze, na ogół w mniejszych miastach.
Co do parowozu to jest Ty246 czyli lomotywa stricte towarowa zwana przez MK(miłośników kolei) TRUMAN z tego względu, że są pochodzenia amerykańskiego. Zostały wyprodukowane w USA w 3 różnych firmach. Cechowały się dużą mocą pociągową, oraz łatwością obsługi i miały mechaniczny podajnik węgla tj. STOCKER. Obsługiwały ruch pociągów towarowych na Magistrali Węglowej. Zostały wycofane pod koniec lat `70. Ponieważ magistrala, została z elektryfikowana, oraz przyszła dość pokaźna partia spalinowych lokomotyw ST44 czule zwanych Gagarinami, jak łatwo się domyślić lokomotywy miały na tabliczkach CCCP. Ty246 stał się inspiracją do stworzenia rodzimej konstrukcji Ty51.
Ty246 głównie stacjonowały w Zduńskiej Woli-Karsznice i Bydgoszcz Wschód. Jak się nie mylę to parę trafiło do przemysłu.
Wszystko pisane z głowy, więc mógł się zakraść niepostrzerzenie "mały błąd" ze względu na godzinę jak i na szumienie w głowie z racji tego, że jest sobota.
Pozdrawiam Adaś wasz kolejarz
Zapomniałem dopisać 74 to jest numer taborowy czyli takie numer który odróżnia każdą lokomotywe z danego typu. To jest jakby kolejność lokomotywy przycięcia na służbę. To taka jakby rejestracja: Najpierw typ Ty246 potem numer taborowy 74.
Fajny wirnikowy pług o napędzie parowym Trochę się ich ostało, ale nie parowych, lecz z silnikiem diesla. Teraz na naszych torach królują 411S, czyli pług jaki jest na naszej stacji od strony peronów "toruńskich" taka niebieska bestia podobna do lokomotywy. W Ino są przynajmniej takie 2 jeden na stacji Inowrocław, drugi na Rąbinku.
Projekt "Zagospodarowanie infrastruktury kolejowej dla potrzeb ruchu turystycznego - linia kolejowa nr 209 od Torunia do Brodnicy" realizowany jest w ramach RPOWK-P na lata 2007-2013. Został on podzielony na dwa etapy. Pierwszy etap to zakup i modernizacja zabytkowego taboru do obsługi połączeń turystycznych. Drugim etapem będzie modernizacja obiektów dworcowych na linii kolejowej 209, m. in. w Brodnicy i Golubiu-Dobrzyniu. Uzupełnieniem projektu będzie rewitalizacja samej linii kolejowej, którą stara się przejąć samorząd województwa.
Jak podał "Rynek Kolejowy", wybrana została już oferta na dostawę dwóch lokomotyw - parowozu Ol49 i lokomotywy spalinowej SM41, oraz czterech zabytkowych wagonów, złożona przez PKP Cargo"
Mojej osobie podobało by się zrobienie takiego ruchu jak powyżej na linii Inowrocław-Żnin. Pociąg wyjeżdżający z Inowrocławia mógłby być skomunikowany z pociągiem ŻKP tj. wąskotorówki. Tak powstała by nowa atrakcja turystyczna w centralnej Polsce w postaci parowozu pod parą w ruchu planowym.
znaczy pod parą i tak chyba nadal jest Wolsztyn - Poznań a to też takie centrum
No i kiedyś niedaleko będzie ten Toruń - Brodnica.
Ale fakt, Inowrocław - Żnin linia powinna działać, nawet jako turystyczna-sezonowa. No ale teraz to poza degradacją stacji, zostaje jeszcze zaasfaltowanie kilku przejazdów. Myślę jednak, że kiedyś kiedyś jeszcze pojedziemy tamtędy
Z kolei marzy mi się jeszcze terminal intermodalny w Inowrocławiu, miał być, ale chyba w Toruniu mają zrobić, a szkoda, byłaby szansa na zagospodarowania terenu przy Magazynowej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach