FORUM OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA Strona Główna FORUM OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA
ROK ZAŁ. 2006

www.stowarzyszeniebastion.com

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat

Tagi tematu: kujawski, parowy, tabor

Przesunięty przez: drFaustus
Czw 24 Paź, 2013 12:33
Kujawski Tabor Parowy
Autor Wiadomość
Luter 
komendant drużyny



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 535
Wysłany: Wto 20 Sty, 2009 19:12   Kujawski Tabor Parowy

Wagony cukrowe z Mątew używane później przez Cukrownie Kruszwica



stan niedawny





stan po remoncie







Oznaczenie aktualne CK 22

Typ lub seria parowozu XXVII m m

Szerokośœć toru 750 mm

Układ osi i silników C n2t

Producent parowozu Krauss & Co., MĂźnchen

Numer fabryczny 2831

Rok produkcji 1893

Kocioł oryginalny Producent Krauss & Co., MĂźnchen

Numer fabryczny 2831

Rok produkcji 1893

Kocioł obecny Producent L. Zieleniewski i Fitzner-Gamper, Sosnowiec

Numer fabryczny 10668

Rok produkcji 1937

Poprzednie oznaczenia Cukrownia Mątwy: 1

Cukrownia Kruszwica: 9, 22



Oznaczenie aktualne CD 5

Typ lub seria parowozu Monta

Szerokośœć toru 750 mm

Układ osi i silników B n2t

Producent parowozu Henschel & Sohn, Kassel

Numer fabryczny 22891

Rok produkcji 1935

Kocioł oryginalny Producent Henschel & Sohn, Kassel

Numer fabryczny 22891

Rok produkcji 1935

Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.

Poprzednie oznaczenia Przedsiębiorstwo G. Reiße, Kassel: ?

Cukrownia Dobre: 5

Seria i numer tendra b.d.

Przebieg służby 1935 G. Reiße, Kassel

1945 Cukrownia Dobre



Foto:









Oznaczenie aktualne brak danych

Typ lub seria parowozu Ryśœ

Szerokośœć toru 750 mm

Układ osi i silników B n2t

Producent parowozu Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów

Numer fabryczny 1538

Rok produkcji 1946

Kocioł oryginalny Producent Polskie Zakłady Babcock-Zieleniewski, Sosnowiec

Numer fabryczny 11926

Rok produkcji 1945

Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.

Poprzednie oznaczenia Cukrownia Kruszwica: 18, 10, 16

Seria i numer tendra -

Przebieg służby 1946 Cukrownia Kruszwica

? ustawiony jako pomnik w Jeleniej Górze



Oznaczenie aktualne bez oznaczeń

Typ lub seria parowozu Ryśœ

Szerokośœć toru 750 mm

Układ osi i silników B n2t

Producent parowozu Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów

Numer fabryczny 1686

Rok produkcji 1947

Kocioł oryginalny Producent Polskie Zakłady Babcock-Zieleniewski, Sosnowiec

Numer fabryczny 11948

Rok produkcji 1947

Kocioł obecny Producent Polskie Zakłady Babcock-Zieleniewski, Sosnowiec

Numer fabryczny 11948

Rok produkcji 1947

Poprzednie oznaczenia Cukrownia Tuczno: 3

Seria i numer tendra -

Przebieg służby 1947 Cukrownia Tuczno

? przekazany do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie



Foto:





Oznaczenie aktualne Ty 1884

Typ lub seria parowozu Las

Szerokośœć toru 750 mm

Układ osi i silników C n2t

Producent parowozu Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów

Numer fabryczny 4967

Rok produkcji 1956

Kocioł oryginalny Producent Toruńska Fabryka Kotłów

Numer fabryczny 1884

Rok produkcji 1956

Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.

Poprzednie oznaczenia Cukrownia Kruszwica: 9

Seria i numer tendra b.d.

Przebieg służby 25.07.1956 Cukrownia Kruszwica

1988 ustawiony na pomniku w Cukrowni Kruszwica

2003 przewieziony do Cisnej, gdzie został poddany naprawie

2005 rozpoczęcie służby na Bieszczadzkiej Kolejce Leśœnej



Foto:





Oznaczenie aktualne bez oznaczeń

Typ lub seria parowozu Ryśœ

Szerokośœć toru 750 mm

Układ osi i silników B n2t

Producent parowozu Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów

Numer fabryczny 1685

Rok produkcji 1947

Kocioł oryginalny Producent Polskie Zakłady Babcock-Zieleniewski, Sosnowiec

Numer fabryczny 11944

Rok produkcji 1947

Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.

Poprzednie oznaczenia Cukrownia Dobre: 1

Seria i numer tendra b.d.

Przebieg służby 1947 Cukrownia Dobre

1989 ustawiony jako pomnik przed dworcem PKP Sochaczew



Foto:









Oznaczenie aktualne CD 3

Typ lub seria parowozu W7A

Szerokośœć toru 750 mm

Układ osi i silników D n2t

Producent parowozu Oberschlesische Lokomotivwerke AG Kattowitz, Werk Krenau (dawniej Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce), Chrzanów

Numer fabryczny 1017

Rok produkcji 1944

Kocioł oryginalny Producent L. Zieleniewski i Fitzner-Gamper, Sosnowiec

Numer fabryczny 11165

Rok produkcji 1942

Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.

Poprzednie oznaczenia dane w trakcie uzupełniania

Seria i numer tendra bez oznaczeń

Przebieg służby 1944 Cukrownia Brześœć Kujawski

? Cukrownia Dobre

? przewieziony do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie



Foto:





Oznaczenie aktualne CBK 8

Typ lub seria parowozu W2B

Szerokośœć toru 750 mm

Układ osi i silników D n2t

Producent parowozu Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce SA, Chrzanów

Numer fabryczny 152

Rok produkcji 1926

Kocioł oryginalny Producent Towarzystwo Akcyjne Zakładów Kotlarskich i Mechanicznych Fitzner & Gamper, Sosnowiec

Numer fabryczny 9938

Rok produkcji 1926



Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.

Poprzednie oznaczenia Cukrownia Brześœć Kujawski: 8

Seria i numer tendra -

Przebieg służby 1927 Cukrownia Brześœć Kujawski

? eksponat w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie



Foto:





Oznaczenie aktualne CT 5

Typ lub seria parowozu -

Szerokośœć toru 750 mm

Układ osi i silników B n2t

Producent parowozu Henschel & Sohn, Kassel

Numer fabryczny 12550

Rok produkcji 1914

Kocioł oryginalny Producent Henschel & Sohn, Kassel

Numer fabryczny 12550

Rok produkcji 1914

Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.

Poprzednie oznaczenia Przedsiębiorstwo KĂźhlhaus, Berlin: ?

Cukrownia Tuczno: 5

Seria i numer tendra -

Przebieg służby .. dane w trakcie uzupełniania



Foto:





Oznaczenie aktualne CK 3

Typ lub seria parowozu -

Szerokośœć toru 750 mm

Układ osi i silników D n2t

Producent parowozu Henschel & Sohn, Kassel

Numer fabryczny 20315

Rok produkcji 1924

Kocioł oryginalny Producent Henschel & Sohn, Kassel

Numer fabryczny 20315

Rok produkcji 1924

Kocioł obecny Producent Toruńska Fabryka Kotłów

Numer fabryczny 1969

Rok produkcji 1957

Poprzednie oznaczenia Cukrownia Kruszwica: 12, 7, 3

Seria i numer tendra typ Kruszwica

Przebieg służby 1924 Cukrownia Kruszwica



Foto:







Oznaczenie aktualne CT 1

Typ lub seria parowozu LĂśwe

Szerokośœć toru 750 mm

Układ osi i silników B n2t

Producent parowozu Aktiengesellschaft fĂźr Lokomotivbau Hohenzollern, DĂźsseldorf

Numer fabryczny 2008

Rok produkcji 1913

Kocioł oryginalny Producent Aktiengesellschaft fĂźr Lokomotivbau Hohenzollern, DĂźsseldorf

Numer fabryczny 2008

Rok produkcji 1913

Kocioł obecny Producent Aktiengesellschaft fĂźr Lokomotivbau Hohenzollern, DĂźsseldorf

Numer fabryczny 2008

Rok produkcji 1913

Poprzednie oznaczenia Przedsiębiorstwo Fiemann, Soest: ?

Cukrownia Wierzchosławice: ?

Cukrownia Tuczno: 1

Seria i numer tendra b.d.

Przebieg służby .. dane w trakcie uzupełniania



Foto:





Oznaczenie aktualne CW 1

Typ lub seria parowozu IV v

Szerokośœć toru 750 mm

Układ osi i silników B n2t

Producent parowozu Krauss & Co., MĂźnchen

Numer fabryczny 1120

Rok produkcji 1882

Kocioł oryginalny Producent Krauss & Co., MĂźnchen

Numer fabryczny 1120

Rok produkcji 1882

Kocioł obecny Producent Lokomotivfabrik L. Zobel, Bromberg

Numer fabryczny 701

Rok produkcji 1907

Poprzednie oznaczenia Cukrownia Wierzchosławice: 1, 8

Cukrownia Tuczno: ?

Seria i numer tendra -

Przebieg służby .. dane w trakcie uzupełniania



Foto:





Oznaczenie aktualne CW 2

Typ lub seria parowozu XXVII k

Szerokośœć toru 750 mm

Układ osi i silników B n2t

Producent parowozu Krauss & Co., MĂźnchen

Numer fabryczny 1321

Rok produkcji 1883

Kocioł oryginalny Producent Krauss & Co., MĂźnchen

Numer fabryczny 1321

Rok produkcji 1883

Kocioł obecny Producent Fabryka Maszyn i Kotłów Parowych Fritz Eberhardt, Bydgoszcz

Numer fabryczny 1293

Rok produkcji 196

Poprzednie oznaczenia Cukrownia Wierzchosławice: 2, 7

Cukrownia Tuczno: ?



Foto:





Oznaczenie aktualne CK 22

Typ lub seria parowozu XXVII m m

Szerokośœć toru 750 mm

Układ osi i silników C n2t

Producent parowozu Krauss & Co., MĂźnchen

Numer fabryczny 2831

Rok produkcji 1893

Kocioł oryginalny Producent Krauss & Co., MĂźnchen

Numer fabryczny 2831

Rok produkcji 1893

Kocioł obecny Producent L. Zieleniewski i Fitzner-Gamper, Sosnowiec

Numer fabryczny 10668

Rok produkcji 1937

Poprzednie oznaczenia Cukrownia Mątwy: 1

Cukrownia Kruszwica: 9, 22



Foto:





Oznaczenie aktualne CBK 13

Typ lub seria parowozu XXXV bh

Szerokośœć toru 750 mm

Układ osi i silników C1' n2t

Producent parowozu Krauss & Co., MĂźnchen

Numer fabryczny 6846

Rok produkcji 1916

Kocioł oryginalny Producent Krauss & Co., MĂźnchen

Numer fabryczny 6846

Rok produkcji 1916

Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.

Poprzednie oznaczenia Opalenitzaer Kleinbahn: "Turowo"

PKP-B: Txb1-1211, Tyb1-1211 (od 1961 r.)

Cukrownia Brześœć Kujawski: 13



Foto:





Oznaczenie aktualne CBK 9

Typ lub seria parowozu -

Szerokośœć toru 750 mm

Układ osi i silników B n2t

Producent parowozu Orenstein & Koppel AG, Berlin-Drewitz

Numer fabryczny 1372

Rok produkcji 1905

Kocioł oryginalny Producent Orenstein & Koppel AG, Berlin-Drewitz

Numer fabryczny 1372

Rok produkcji 1905

Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.

Poprzednie oznaczenia Przedsiębiorstwo August Jagow, Bauunternehmung: ?

Cukrownia Brześœć Kujawski: 9



Foto:





Oznaczenie aktualne CW 2

Typ lub seria parowozu -

Szerokośœć toru 750 mm

Układ osi i silników B n2t

Producent parowozu Smoschewer & Co., Breslau

Numer fabryczny 666

Rok produkcji 1920

Kocioł oryginalny Producent Smoschewer & Co., Breslau

Numer fabryczny 666

Rok produkcji 1920

Kocioł obecny Producent Smoschewer & Co., Breslau

Numer fabryczny 666

Rok produkcji 1920

Poprzednie oznaczenia Cukrownia Wierzchosławice: 2, 7

Cukrownia Tuczno: ?



Foto:





Oznaczenie aktualne CT 3

Typ lub seria parowozu -

Szerokośœć toru 750 mm

Układ osi i silników B n2t

Producent parowozu Lokomotivfabrik L. Zobel, Bromberg

Numer fabryczny 86

Rok produkcji 1907

Kocioł oryginalny Producent Lokomotivfabrik L. Zobel, Bromberg

Numer fabryczny 86

Rok produkcji 1907

Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.

Poprzednie oznaczenia Cukrownia Wierzchosławice: 3

Seria i numer tendra b.d.

Przebieg służby .. dane w trakcie uzupełniania



Foto:











Nie liczyłem ile ich jest, ale Muzeum w Sochaczewie ma/miało min. 16śœcie parowozów z Kujaw



Jakby Muzeum kiedyśœ u Nas nie mogło powstać . . .
 
 
drFaustus 
komendant zgrupowania



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 10273
Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Wto 20 Sty, 2009 20:29   

Dobra robota Luter!

No cóż... najwyraźniej Kujawy rządzą się innymi prawami i tego typu ekspozycje mogłaby je tylko poniżyć :roll:

To już sąsiednie Pałuki swoje kolejki mają! A my... jak zawsze... :?
 
 
Anusiaino
komendant plutonu



Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1638
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Wto 20 Sty, 2009 23:45   

cudnośœci! Ciekawe jak Krawiec zareaguje :)
 
 
 
Luter 
komendant drużyny



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 535
Wysłany: Śro 21 Sty, 2009 13:15   

No to trochę bardziej nowocześœnie trochę poza tematen jedziemy:



- za Kruszwicą

- Stacja Piotrków Kujawski

- "na ocalałym fragmencie rozebranej lini do Zakrzewa"

- cukrownia Kruszwica

- zawiało przeszłośœcią - teren cukrowni Kruszwica

- załadunek buraków Kruszwica

- lokomotownia Kruszwica

- cukrwonia Tuczno

- Ośœniszewo

- ładownia Murzynko

- ładownia Przybranowo

- Most nad Tażyną (gdzie to?)

- Zagajewice

- cukrownia Tuczno

- wagony okolice Nieszawy

- wjazd cukrownia Brześœć

- okolice lokomotymowni Brześœć

- Kotłownia Brześœć

- Węglarki - okolice Brześœcia

- Lokomotywownia Brześœć

- "na przystanku Ostrówki podczas przejazdu do Brześœcia Kujawskiego organizowanego przez SKPL. "

- "w Boniewie podczas przejazdu do Brześœcia Kujawskiego organizowanego przez SKPL. "

- "w Jerzmanowie podczas przejazdu do Brześœcia Kujawskiego organizowanego przez SKPL. "





I na koniec trochę poza Kujawami, ale to pokazuje obraz Polskiej Demokracji









EDIT by ADMIN: BRAK podania materiałów źródłowych w odniesieniu do zdjęć! REGULAMIN forum: pkt. 3, 4 i 10 :wink:
 
 
jacoljaca 
starszy drużynowy



Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 293
Skąd: Hohensalza
Wysłany: Śro 21 Sty, 2009 23:15   

zaj...ste ! :)
 
 
marcinas69
szeregowy



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 47
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 22 Sty, 2009 00:04   

ŒŚwietne materiały i piękne zdjęcia :!:
 
 
Luter 
komendant drużyny



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 535
Wysłany: Czw 22 Sty, 2009 17:26   

Źródła:



druga seria zdjęć pochodzi ze strony P. Marcina Wrony

http://www.klimaty.wask.pl/railIdx.php



pierwsza cz궜ć to kompilacja stron:



Pana Tomisława Czarneckiego

http://www.holdys.pl/tomi/



oraz



Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych

http://fpkw.pl/



PROSZĘ :)



EDIT by Admin: Dziękuję w imieniu autorów, którym należy się cześœć i chwała za włożony wkład i trud w robienie stronek :)
 
 
Raisa 
komendant oddziału



Dołączyła: 17 Kwi 2008
Posty: 5038
Wysłany: Czw 29 Sty, 2009 20:44   

Lauter materiał rewelacja.Gratulacje
 
 
kornak20
służba przygotowawcza


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 15
Skąd: MIASTO
Wysłany: Sob 05 Cze, 2010 00:08   

Naprawdę bardzo ciekawe zdjęcia i wszystko pięknie opisane, czuc w tym profesjonalizm autora.To nalezy byc bardzo zakręconym,a wiadomo ze kolej to było panstwo w panstwie i ten smaczek pary i dymu to się czuje. :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Kopiowanie wszelkich treści zawartych na forum bez zgody administracji i autorów tematów/postów zabronione!

Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy - są one własnością ich autorów.