FORUM OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA ROK ZAŁ. 2006 www.stowarzyszeniebastion.com
Przesunięty przez: drFaustus Czw 24 Paź, 2013 12:33
Kujawski Tabor Parowy
Autor
Wiadomość
Luter
komendant drużyny
Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 535
Wysłany: Wto 20 Sty, 2009 19:12 Kujawski Tabor Parowy
Wagony cukrowe z Mątew używane później przez Cukrownie Kruszwica
stan niedawny
stan po remoncie
Oznaczenie aktualne CK 22
Typ lub seria parowozu XXVII m m
Szerokość toru 750 mm
Układ osi i silników C n2t
Producent parowozu Krauss & Co., MĂźnchen
Numer fabryczny 2831
Rok produkcji 1893
Kocioł oryginalny Producent Krauss & Co., MĂźnchen
Numer fabryczny 2831
Rok produkcji 1893
Kocioł obecny Producent L. Zieleniewski i Fitzner-Gamper, Sosnowiec
Numer fabryczny 10668
Rok produkcji 1937
Poprzednie oznaczenia Cukrownia Mątwy: 1
Cukrownia Kruszwica: 9, 22
Oznaczenie aktualne CD 5
Typ lub seria parowozu Monta
Szerokość toru 750 mm
Układ osi i silników B n2t
Producent parowozu Henschel & Sohn, Kassel
Numer fabryczny 22891
Rok produkcji 1935
Kocioł oryginalny Producent Henschel & Sohn, Kassel
Numer fabryczny 22891
Rok produkcji 1935
Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.
Poprzednie oznaczenia Przedsiębiorstwo G. ReiĂe, Kassel: ?
Cukrownia Dobre: 5
Seria i numer tendra b.d.
Przebieg służby 1935 G. ReiĂe, Kassel
1945 Cukrownia Dobre
Foto:
Oznaczenie aktualne brak danych
Typ lub seria parowozu Ryś
Szerokość toru 750 mm
Układ osi i silników B n2t
Producent parowozu Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów
Numer fabryczny 1538
Rok produkcji 1946
Kocioł oryginalny Producent Polskie Zakłady Babcock-Zieleniewski, Sosnowiec
Numer fabryczny 11926
Rok produkcji 1945
Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.
Poprzednie oznaczenia Cukrownia Kruszwica: 18, 10, 16
Seria i numer tendra -
Przebieg służby 1946 Cukrownia Kruszwica
? ustawiony jako pomnik w Jeleniej Górze
Oznaczenie aktualne bez oznaczeń
Typ lub seria parowozu Ryś
Szerokość toru 750 mm
Układ osi i silników B n2t
Producent parowozu Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów
Numer fabryczny 1686
Rok produkcji 1947
Kocioł oryginalny Producent Polskie Zakłady Babcock-Zieleniewski, Sosnowiec
Numer fabryczny 11948
Rok produkcji 1947
Kocioł obecny Producent Polskie Zakłady Babcock-Zieleniewski, Sosnowiec
Numer fabryczny 11948
Rok produkcji 1947
Poprzednie oznaczenia Cukrownia Tuczno: 3
Seria i numer tendra -
Przebieg służby 1947 Cukrownia Tuczno
? przekazany do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
Foto:
Oznaczenie aktualne Ty 1884
Typ lub seria parowozu Las
Szerokość toru 750 mm
Układ osi i silników C n2t
Producent parowozu Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów
Numer fabryczny 4967
Rok produkcji 1956
Kocioł oryginalny Producent Toruńska Fabryka Kotłów
Numer fabryczny 1884
Rok produkcji 1956
Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.
Poprzednie oznaczenia Cukrownia Kruszwica: 9
Seria i numer tendra b.d.
Przebieg służby 25.07.1956 Cukrownia Kruszwica
1988 ustawiony na pomniku w Cukrowni Kruszwica
2003 przewieziony do Cisnej, gdzie został poddany naprawie
2005 rozpoczęcie służby na Bieszczadzkiej Kolejce Leśnej
Foto:
Oznaczenie aktualne bez oznaczeń
Typ lub seria parowozu Ryś
Szerokość toru 750 mm
Układ osi i silników B n2t
Producent parowozu Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów
Numer fabryczny 1685
Rok produkcji 1947
Kocioł oryginalny Producent Polskie Zakłady Babcock-Zieleniewski, Sosnowiec
Numer fabryczny 11944
Rok produkcji 1947
Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.
Poprzednie oznaczenia Cukrownia Dobre: 1
Seria i numer tendra b.d.
Przebieg służby 1947 Cukrownia Dobre
1989 ustawiony jako pomnik przed dworcem PKP Sochaczew
Foto:
Oznaczenie aktualne CD 3
Typ lub seria parowozu W7A
Szerokość toru 750 mm
Układ osi i silników D n2t
Producent parowozu Oberschlesische Lokomotivwerke AG Kattowitz, Werk Krenau (dawniej Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce), Chrzanów
Numer fabryczny 1017
Rok produkcji 1944
Kocioł oryginalny Producent L. Zieleniewski i Fitzner-Gamper, Sosnowiec
Numer fabryczny 11165
Rok produkcji 1942
Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.
Poprzednie oznaczenia dane w trakcie uzupełniania
Seria i numer tendra bez oznaczeń
Przebieg służby 1944 Cukrownia Brześć Kujawski
? Cukrownia Dobre
? przewieziony do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
Foto:
Oznaczenie aktualne CBK 8
Typ lub seria parowozu W2B
Szerokość toru 750 mm
Układ osi i silników D n2t
Producent parowozu Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce SA, Chrzanów
Numer fabryczny 152
Rok produkcji 1926
Kocioł oryginalny Producent Towarzystwo Akcyjne Zakładów Kotlarskich i Mechanicznych Fitzner & Gamper, Sosnowiec
Numer fabryczny 9938
Rok produkcji 1926
Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.
Poprzednie oznaczenia Cukrownia Brześć Kujawski: 8
Seria i numer tendra -
Przebieg służby 1927 Cukrownia Brześć Kujawski
? eksponat w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
Foto:
Oznaczenie aktualne CT 5
Typ lub seria parowozu -
Szerokość toru 750 mm
Układ osi i silników B n2t
Producent parowozu Henschel & Sohn, Kassel
Numer fabryczny 12550
Rok produkcji 1914
Kocioł oryginalny Producent Henschel & Sohn, Kassel
Numer fabryczny 12550
Rok produkcji 1914
Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.
Poprzednie oznaczenia Przedsiębiorstwo KĂźhlhaus, Berlin: ?
Cukrownia Tuczno: 5
Seria i numer tendra -
Przebieg służby .. dane w trakcie uzupełniania
Foto:
Oznaczenie aktualne CK 3
Typ lub seria parowozu -
Szerokość toru 750 mm
Układ osi i silników D n2t
Producent parowozu Henschel & Sohn, Kassel
Numer fabryczny 20315
Rok produkcji 1924
Kocioł oryginalny Producent Henschel & Sohn, Kassel
Numer fabryczny 20315
Rok produkcji 1924
Kocioł obecny Producent Toruńska Fabryka Kotłów
Numer fabryczny 1969
Rok produkcji 1957
Poprzednie oznaczenia Cukrownia Kruszwica: 12, 7, 3
Seria i numer tendra typ Kruszwica
Przebieg służby 1924 Cukrownia Kruszwica
Foto:
Oznaczenie aktualne CT 1
Typ lub seria parowozu LĂśwe
Szerokość toru 750 mm
Układ osi i silników B n2t
Producent parowozu Aktiengesellschaft fĂźr Lokomotivbau Hohenzollern, DĂźsseldorf
Numer fabryczny 2008
Rok produkcji 1913
Kocioł oryginalny Producent Aktiengesellschaft fĂźr Lokomotivbau Hohenzollern, DĂźsseldorf
Numer fabryczny 2008
Rok produkcji 1913
Kocioł obecny Producent Aktiengesellschaft fĂźr Lokomotivbau Hohenzollern, DĂźsseldorf
Numer fabryczny 2008
Rok produkcji 1913
Poprzednie oznaczenia Przedsiębiorstwo Fiemann, Soest: ?
Cukrownia Wierzchosławice: ?
Cukrownia Tuczno: 1
Seria i numer tendra b.d.
Przebieg służby .. dane w trakcie uzupełniania
Foto:
Oznaczenie aktualne CW 1
Typ lub seria parowozu IV v
Szerokość toru 750 mm
Układ osi i silników B n2t
Producent parowozu Krauss & Co., MĂźnchen
Numer fabryczny 1120
Rok produkcji 1882
Kocioł oryginalny Producent Krauss & Co., MĂźnchen
Numer fabryczny 1120
Rok produkcji 1882
Kocioł obecny Producent Lokomotivfabrik L. Zobel, Bromberg
Numer fabryczny 701
Rok produkcji 1907
Poprzednie oznaczenia Cukrownia Wierzchosławice: 1, 8
Cukrownia Tuczno: ?
Seria i numer tendra -
Przebieg służby .. dane w trakcie uzupełniania
Foto:
Oznaczenie aktualne CW 2
Typ lub seria parowozu XXVII k
Szerokość toru 750 mm
Układ osi i silników B n2t
Producent parowozu Krauss & Co., MĂźnchen
Numer fabryczny 1321
Rok produkcji 1883
Kocioł oryginalny Producent Krauss & Co., MĂźnchen
Numer fabryczny 1321
Rok produkcji 1883
Kocioł obecny Producent Fabryka Maszyn i Kotłów Parowych Fritz Eberhardt, Bydgoszcz
Numer fabryczny 1293
Rok produkcji 196
Poprzednie oznaczenia Cukrownia Wierzchosławice: 2, 7
Cukrownia Tuczno: ?
Foto:
Oznaczenie aktualne CK 22
Typ lub seria parowozu XXVII m m
Szerokość toru 750 mm
Układ osi i silników C n2t
Producent parowozu Krauss & Co., MĂźnchen
Numer fabryczny 2831
Rok produkcji 1893
Kocioł oryginalny Producent Krauss & Co., MĂźnchen
Numer fabryczny 2831
Rok produkcji 1893
Kocioł obecny Producent L. Zieleniewski i Fitzner-Gamper, Sosnowiec
Numer fabryczny 10668
Rok produkcji 1937
Poprzednie oznaczenia Cukrownia Mątwy: 1
Cukrownia Kruszwica: 9, 22
Foto:
Oznaczenie aktualne CBK 13
Typ lub seria parowozu XXXV bh
Szerokość toru 750 mm
Układ osi i silników C1' n2t
Producent parowozu Krauss & Co., MĂźnchen
Numer fabryczny 6846
Rok produkcji 1916
Kocioł oryginalny Producent Krauss & Co., MĂźnchen
Numer fabryczny 6846
Rok produkcji 1916
Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.
Poprzednie oznaczenia Opalenitzaer Kleinbahn: "Turowo"
PKP-B: Txb1-1211, Tyb1-1211 (od 1961 r.)
Cukrownia Brześć Kujawski: 13
Foto:
Oznaczenie aktualne CBK 9
Typ lub seria parowozu -
Szerokość toru 750 mm
Układ osi i silników B n2t
Producent parowozu Orenstein & Koppel AG, Berlin-Drewitz
Numer fabryczny 1372
Rok produkcji 1905
Kocioł oryginalny Producent Orenstein & Koppel AG, Berlin-Drewitz
Numer fabryczny 1372
Rok produkcji 1905
Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.
Poprzednie oznaczenia Przedsiębiorstwo August Jagow, Bauunternehmung: ?
Cukrownia Brześć Kujawski: 9
Foto:
Oznaczenie aktualne CW 2
Typ lub seria parowozu -
Szerokość toru 750 mm
Układ osi i silników B n2t
Producent parowozu Smoschewer & Co., Breslau
Numer fabryczny 666
Rok produkcji 1920
Kocioł oryginalny Producent Smoschewer & Co., Breslau
Numer fabryczny 666
Rok produkcji 1920
Kocioł obecny Producent Smoschewer & Co., Breslau
Numer fabryczny 666
Rok produkcji 1920
Poprzednie oznaczenia Cukrownia Wierzchosławice: 2, 7
Cukrownia Tuczno: ?
Foto:
Oznaczenie aktualne CT 3
Typ lub seria parowozu -
Szerokość toru 750 mm
Układ osi i silników B n2t
Producent parowozu Lokomotivfabrik L. Zobel, Bromberg
Numer fabryczny 86
Rok produkcji 1907
Kocioł oryginalny Producent Lokomotivfabrik L. Zobel, Bromberg
Numer fabryczny 86
Rok produkcji 1907
Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.
Poprzednie oznaczenia Cukrownia Wierzchosławice: 3
Seria i numer tendra b.d.
Przebieg służby .. dane w trakcie uzupełniania
Foto:
Nie liczyłem ile ich jest, ale Muzeum w Sochaczewie ma/miało min. 16ście parowozów z Kujaw
Jakby Muzeum kiedyś u Nas nie mogło powstać . . .
drFaustus
komendant zgrupowania
Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 10273 Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Wto 20 Sty, 2009 20:29
Dobra robota Luter!
No cóż... najwyraźniej Kujawy rządzą się innymi prawami i tego typu ekspozycje mogłaby je tylko poniżyć
To już sąsiednie Pałuki swoje kolejki mają! A my... jak zawsze...
Anusiaino
komendant plutonu
Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1638 Skąd: Inowrocław
Wysłany: Wto 20 Sty, 2009 23:45
cudności! Ciekawe jak Krawiec zareaguje
Luter
komendant drużyny
Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 535
Wysłany: Śro 21 Sty, 2009 13:15
No to trochę bardziej nowocześnie trochę poza tematen jedziemy:
- za Kruszwicą
- Stacja Piotrków Kujawski
- "na ocalałym fragmencie rozebranej lini do Zakrzewa"
- cukrownia Kruszwica
- zawiało przeszłością - teren cukrowni Kruszwica
- załadunek buraków Kruszwica
- lokomotownia Kruszwica
- cukrwonia Tuczno
- Ośniszewo
- ładownia Murzynko
- ładownia Przybranowo
- Most nad Tażyną (gdzie to?)
- Zagajewice
- cukrownia Tuczno
- wagony okolice Nieszawy
- wjazd cukrownia Brześć
- okolice lokomotymowni Brześć
- Kotłownia Brześć
- Węglarki - okolice Brześcia
- Lokomotywownia Brześć
- "na przystanku Ostrówki podczas przejazdu do Brześcia Kujawskiego organizowanego przez SKPL. "
- "w Boniewie podczas przejazdu do Brześcia Kujawskiego organizowanego przez SKPL. "
- "w Jerzmanowie podczas przejazdu do Brześcia Kujawskiego organizowanego przez SKPL. "
I na koniec trochę poza Kujawami, ale to pokazuje obraz Polskiej Demokracji
EDIT by ADMIN: BRAK podania materiałów źródłowych w odniesieniu do zdjęć! REGULAMIN forum: pkt. 3, 4 i 10
jacoljaca
starszy drużynowy
Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 293 Skąd: Hohensalza
Wysłany: Śro 21 Sty, 2009 23:15
zaj...ste !
marcinas69
szeregowy
Dołączył: 18 Wrz 2008 Posty: 47 Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 22 Sty, 2009 00:04
Świetne materiały i piękne zdjęcia
Luter
komendant drużyny
Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 535
Wysłany: Czw 22 Sty, 2009 17:26
Źródła:
druga seria zdjęć pochodzi ze strony P. Marcina Wrony
http://www.klimaty.wask.pl/railIdx.php
pierwsza część to kompilacja stron:
Pana Tomisława Czarneckiego
http://www.holdys.pl/tomi/
oraz
Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych
http://fpkw.pl/
PROSZĘ
EDIT by Admin: Dziękuję w imieniu autorów, którym należy się cześć i chwała za włożony wkład i trud w robienie stronek
Raisa
komendant oddziału
Dołączyła: 17 Kwi 2008 Posty: 5038
Wysłany: Czw 29 Sty, 2009 20:44
Lauter materiał rewelacja.Gratulacje
kornak20
służba przygotowawcza
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 15 Skąd: MIASTO
Wysłany: Sob 05 Cze, 2010 00:08
Naprawdę bardzo ciekawe zdjęcia i wszystko pięknie opisane, czuc w tym profesjonalizm autora.To nalezy byc bardzo zakręconym,a wiadomo ze kolej to było panstwo w panstwie i ten smaczek pary i dymu to się czuje.
Kopiowanie wszelkich treści zawartych na forum bez zgody administracji i autorów tematów/postów zabronione!
Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy - są one własnością ich autorów.