Wysłany: Wto 12 Paź, 2010 11:23 Stare tory Olechów
Ponieważ temat kolejnictwa jest mi bliski postanowiłem podzielić się mojmi odkryciami starych torów.
Najstarsze tory jakie znalazłem są produkcji Polskiej PKP z 1933 roku. Można by się zastanawiać co tam robią skoro węzeł Olechowski zaczęto budować w 1940 roku. Po prostu Niemcy wykorzystali Polskie zapasy magazynowe. Większość torów została wyprodukowana przez dwa Niemieckie zakłady Thysen i Hayingen w 1942 roku. Niestety większość torów po wojnie została rozebrana albo wymieniona na nowsze.
Nadal poszukuję starych torów i mam nadzieję że będę mógł rozbudowywać ten temat o nowe stare tory.
Najstarszą znalezioną szyną przeze mnie w Inowrocławiu jest szyna przy przedszkolu na ul. św. Ducha, jest ona jak się nie mylę produkcji Koenighuette i datowana na 1888rok
Ano, w przesmyku między św.Ducha a blokami przy Mieszka I. W Hohensalza ogólnie jest bardzo dużo ogrodzeń wykonanych z materiałów kolejowych starourzytecznych w postaci szyn wąskotorowych pokoroju S9-S29 oraz szyn normalnotorowych S42-S49
Foxo, szkoda ze nie zobaczymy tych ciekawych torów. Ale jak widze masz ogromną wiedze w temacie. Dziel się tą wiedzą ja chętnie poczytam. W minioną sobotę odwiedziłam stację kolejki wąskotorowej w Rogowie w okolicy Łodzi. Jestem pod wrażeniem tego co można zobaczyć,Jak i pasjonatów w tej dziedzinie którzy dokonują "cudów" aby uratować dla potomnych te cuda. Zdjęcia z wizyty w Rogowie wkrótce. A tak przy okazji ciepłe pozdrowionka dla Foxa oraz dla pasjonatów z Rogowa.
Z chęcią podzielę się swoją wiedzą, zdobytą na terenach Olechowskich. Zamierzam utworzyć kilka tematów, niestety bez fotek, ale za to będzię co poczytać. Dziękuję za pozdrowienia również gorąco pozdrawiam.
Po konstrukcji budy wagonu oraz po maźnicach cudze chwalicie swego nie znacie... w Inowrocławiu na ulicy warszatowej stoi baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo rzadki wagon-platforma z początku wieku
Budynek na fotce jest jednym z trzech znajdujących się po tej stronie wieży ciśnień w promieniu 100 metrów. Budynek znajduję się na terenie byłej przepompowni paliw. Po prawej stronie znajduję się zasypany zbiornik p.poż. Zbiornik został wybudowany w czasie wojny. Nie wiadomo do konca co mogło znajdować się na tych terenach. Drugi budynek jak i większość infrastruktury powstała po wojnie. Tylko ten budynek na fotce może być najstarszy. Dach i komin był przebudowany. Co do trzeciego budynku znajduję się na terenie dawnych magazynów PKP. Wszystkie budynki po upadku przepompowni i magazynów zostały zdewastowane i podpalone. Co do gruzów to część pochodzi z rozebranej hali parowozowni, część z innego obiektu a reszta podobno z wiaduktu kolejowego.
budynek znajduje się w sąsiedztwie rozebranych zbiorników na paliwo . Pozostały po nich tylko piaszczyste "patelnie" oraz słupy odgromnikowe zabezpieczające przed wyładowaniami atmosferycznymi . Podczas naszej wycieczki BKB oglądałem z bliska to co pozostało po tych zbiornikach , budynek stoi w linii byłego ogrodzenia przy bramie wjazdowej do zbiorników , za nim utwardzone podłoże dla samochodów. Dla mnie ten budynek był prawdopodobnie związany z administracją zasobami paliwowymi znajdującymi się w zbiornikach.
jeśli to nie ten budynek to proszę o sprostowanie
Co do tego budynku to znajdowały się tam pompy kotłownia i portiernia. Obecnie wszystkie bydynki zostały rozebrane a gruzy ze zbrojeniem są z parowozowni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach