Wieża o konstrukcji żelbetowej, ze zbiornikiem również żelbetowym, o pojemności 100m³. Przed pożarem posiadała bardziej szpiczasty dach. Obecnie nieczynna. Prawdopodobnie zbudowana a latach 20-tych ubiegłego wieku. Według projektu Bronisława Brochwicz-Rogóyskiego i przy udziale Romualda Millera - dla Wydziału Budownictwa Warszawskiej Dyrekcji PKP.
Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 10270 Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Pon 17 Sie, 2009 01:35
Może w wolnej chwili pokuszę się o poszukanie czegoś w necie w temacie pociągu, albo ktoś zechce to zrobić Tak przy okazji, jak już jesteśmy na tym tropie W końcu edukujemy się na zasadzie tzw. efektu pajęczej sieci
Dziś już na temat pociągu się nie wypowiem, ale znam jego historię i mam fotki archiwalne np niemców którzy się na nim fotografowali, na pewno na Twoja już zamieszoną prośbę je wstawię
Brawa za materiał Szefie! Mam gdzieś w swoim archiwum, fotki niemców po zdobyciu twierdzy, jak się im japy cieszą i obfotografowują się na nim. Odnajdę i wstawię te fotki, bo są bardzo ciekawe
Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 10270 Skąd: Piękny kraj!
Wysłany: Wto 18 Sie, 2009 08:29
Czy coś wiemy jaki los spotkał pociąg? Piszą, że nie był potem używany przez Niemców, a polska załoga opuszczając go pouszkadzała przyrządy celownicze i działa... Czyżby skończył jako żyletkowiec?
Znając podejście niemców, to raczej na żyletki, tak dobrze się sprawdzający sprzęt nie poszedł. Pewnie został przemianowany na jakiegoś Adolfa lub innego niemieckiego prominenta z Rzeszy i zaginął w akcji, gdzieś na froncie wschodnim. Dokładnych danych o jego dalszym żywocie, jednak nie posiadam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach