SAMOLOTY - Mielnica k/Kruszwicy
jacekwoj3 - Nie 24 Paź, 2010 21:56
na stacjach benzynowych dość często można spotkać wyeksponowane samoloty jedne w lepszym ,drugie w gorszym stanie .
Berry - Wto 26 Paź, 2010 23:33
Uploaded with ImageShack.us
Taki to samolocik stoi w Mielnicy k/Kruszwicy.
paskud - Czw 28 Paź, 2010 00:43
Ta Mielnica nie jest czasem za skulskiem i tam jest Gminny osrodek kultury? Bo w tamtych okolicach miałem proby kapeli i pamietam podobny samolot
Berry - Czw 28 Paź, 2010 15:29
Tak to tam Samolot jest fajny, zadbany, wygląda jak duża zabawka, wszyscy się przy nim fotografują; ale nie wiem co to za model ...niestety.
Uploaded with ImageShack.us
Vouk - Nie 31 Paź, 2010 14:58
Berry, jeśli chodzi o ten dwupłat z numerem bocznym 13, to jest to An-2, jeden z najsłynniejszych radzieckich samolotów wielozadaniowych, kolejna dwupłatowa konstrukcja po Po-2 ("kukuruźniku"), która znosi absolutnie wszystko, łącznie ze złym traktowaniem i notorycznym przeciążaniem masy startowej. U nas obecnie często używany w Aeroklubach do skoków spadochronowych, w Rosji i krajach byłego ZSRR dalej używany jako transportowiec na mniejszych liniach, albo przez mafię to przerzutów kontrabandy.
http://pl.wikipedia.org/wiki/An-2
A ten z Mielnicy to Su-22, także radziecki samolot szturmowy:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Su-22
Berry - Nie 31 Paź, 2010 16:50
Dzięki za przekierowanie mnie na ciekawe wiadomości o odchodzących po mału do historii samolotów.Teraz to z pewnością będę pamiętała, że to Antki lub Kukuryźniki albo pieszczotliwe Suczki.
Arnoldzik - Nie 20 Lip, 2014 21:30 Temat postu: Suczka w Mielnicy http://arnoldzik.bikestat...uhoy-SU-22.html
[ Dodano: Wto 22 Lip, 2014 22:31 ]
Сухой SU-22
Po uruchomieniu produkcji kolejnej wersji Su-17 oznaczonej przez radzieckich wojskowych jako M4, w 1983 roku postanowiono opracować także jej wariant eksportowy. Tym jednak razem, przynajmniej sojusznicy z Układu Warszawskiego mogli liczyć na większą przychylność moskiewskich władz i samolot SU-22M4 w swym wyposażeniu i uzbrojeniu był prawie identyczny jak Su-17M4.
SU-22M4, nr taktyczny 9103, rok produkcji 1985
Użytkowany w 40 Pułku Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego JW1958 w Świdwinie
Miejsce ostatniego stacjonowania - 33 BLot w Powidzu
Dane taktyczno-techniczne Su-22M4:
długość samolotu (w nawiasie z OCP): 17,34 m ( 19,02 m );
wysokość: 5,13 m ;
rozpiętość ze skosem skrzydła 63 stopnie (30 stopni): 10,02 m ( 13,68 m );
rozstaw kół podwozia głównego: 3,83 m ;
powierzchnia nośna ze skosem skrzydeł 30 stopni (63 stopnie): 38,49 m2 ( 34,85 m2 );
masa własna (maksymalna startowa): 12161 kg ( 19400 kg );
maksymalna masa uzbrojenia podwieszeń: 4070 kg ;
masa paliwa integralnego (z podwieszanym): 4550 kg ( 7750 kg );
prędkość maksymalna bez podwieszeń: 1,7 Ma;
prędkość wznoszenia: 230 m/s;
maksymalne przeciążenia: +7 do - 3 g ;
maksymalny pułap (z dopalaniem): 12000 m (15200m);
maksymalny zasięg z 2000 kg bomb z lotem na wysokości 200 m: 1070 km ;
maksymalny zasięg z 2000 kg bomb z lotem na wysokości 11000 m: 1780 km ;
zasięg do przebazowania: 2550 kg ;
rozbieg bez dopalacza (z dopalaczem): 2000 m (900- 1100 m );
dobieg bez spadochronu (ze spadochronem): 1500 m (1100- 1300 m )
|
|
|